A 2015-ben induló második számú nemzeti légitársaság tíz gépes Bombardier Q400 NextGen flottával kíván felállni. Induláskor, amely jövő év márciusában vagy áprilisában esedékes már öt, de akár hat gép is a légitársaság tulajdonában lehet.
Ez év elején már tudni lehetett, hogy a Bombardier és Kazahsztán komolyabb együttműködésben gondolkodik, a légi és vasúti szállítmányozás területén, ezt Kazahsztán elnöke, Nurszultan Nazarbajev jelentette be egy sajtókonferencián a Bombardier vezérigazgatója, Pierre Beaudoin társaságában.
A légitársaság indításához kellő tapasztalattal rendelkezik a kazah kormányzat, ugyanis a 2002-ben útjára indított Air Astana igen sikeres és profitábilis légitársasággá vált.
Az új Air Kazakhstan járathálózatáról vagy megjelenéséről egyelőre nincs információ, de a választott típus előrevetíti a belföldi és a környező országokba irányuló járatok indítását. A Q400 mellesleg kiváló adottságokkal rendelkezik az olyan országokból való üzemelésre, mint Kazahsztán, amelynek klímája és terepviszonyai igen mostohák.
1920-tól Kazakhstan Airways néven már működött egy nemzeti fuvarozó az országban, amely 1996-tól Air Kazakhstan-ként üzemelt tovább 2004-ig, majd beszüntette működését. Akkor a légitársaság 21 célpontra kínált jegyeket köztük Budapestre is, és flottájában az orosz típusokon kívül Airbus A310-es és Boeing 737-200-as is repült.