Izlandon folytatta le az A350XWB berepülési programjának egy újabb fontos állomását az Airbus. Az európai repülőgépgyár a szigetország keflavíki repülőterén végezte el legújabb szélestörzsű típusának erős oldalszélben való landolási próbáit.

A feladat során az MSN1-es prototípusnak kellett bizonyítania, hogy az A350-900XWB szükség esetén ilyen időjárási viszonyok közepette is biztonsággal képes az utasaival a fedélzetén leszállni.

Az Airbus A350-900XWB maximális leszállósúlya 205 tonna, de a szélnek bizony még egy ekkora (és ennél nagyobb) gépet sem esik nehezére elmozdítani a pályatengelytől, ezért korszerű repülésirányítási rendszerek ide vagy oda, addig nincs típusbizonyítvány amíg el nem végzik a vizsgákat.

Az MSN1 egyébként a legelső A350XWB prototípus, első felszállását tavaly júniusban hajtotta végre. Fedélzete csupa mérőműszer és számítógép az adatrögzítés és későbbi alapos kiértékelés érdekében. Az ötgépes flottának mindössze két tagja rendelkezik teljesen kiépített, utasülésekkel teli fedélzettel, az MSN2 és az MSN5.

A350XWB Crosswind Landings Keflavíkban

Az Airbus egyelőre nem közölt videót a próbákról, de itt egy másik remek összefoglaló. Nemcsak a gépet magát, hanem a pilóták példás munkáját is érdemes figyelni! (Forrás: Sjónvarp Vikurfrétta YouTube Csatorna)

Az Airbus azóta dolgozik komplett flottával, amióta az MSN5 június 20-án teljesítette első felszállását és csatlakozott a programhoz. A gépek összességében már 2100 repült órát gyűjtöttek, ami azt jelenti, hogy már a vége felé jár a berepülés, a nagyján tulajdonképp túl is vannak. Mivel az egész 2500 órásra lett tervezve már nincs sok hátra.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Nemrég az MSN3-as vendégeskedett az extrém forróságot idéző Al Ainban, az Egyesült Arab Emírségekben, az MSN2-es pedig két próbajáratot is teljesített utasokkal a fedélzetén, a korábbiakról mint például a bolíviai magashegyvidéki, vagy a kanadai fagyos tesztekről nem is beszélve.

Még néhány útvonal teljesítő, és nem utolsó sorban a Boeing 787-9-es kapcsán is a minap tárgyalt megszakított felszállás próbája, amit el kell végezni az A350-essel, hogy a típus megkapja a forgalomba helyezéshez szükséges engedélyeit, valamint hogy az indító légitársaság, a Qatar Airways még az év vége előtt átvehesse az első sorozatgyártott gépet.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!