Átlépte a százas számot az Etihad Airways flottája: Az Egyesült Arab Emírségek zászlóvivője immáron több mint száz darab repülőgéppel rendelkezik. Az ünnepélyes átvét során ráadásul nemcsak a századik, hanem rögtön a százegyedik gépét is megkapta az Abu Dhabi központú légitársaság.

Az Etihad Airwayst alig több mint 10 éve, 2003-ban alapították, azóta azonban a világ egyik leggyorsabban fejlődő légitársaság-birodalmává lett, amelynek ékes bizonyítéka, hogy június végén gépparkja átlépte a százas számot.

A nemzeti légitársaság századik repülőgépe történetesen egy Airbus A321-es, amelyet A6-AEC lajstrommal állítottak forgalomba, miután az európai repülőgépgyár hamburgi üzeme átadta. Az Etihad Airways flottájában egyébként ez még csak a harmadik A321-es Airbus, de további hét áll rendelés alatt, és mindegyikük már a legújabb szárnyvég-technológiával, a Sharklettel kerül szolgálatba.

Az Arab Emírségek, és egyáltalán az Öböl-menti térség vagyonos légitársaságaitól korántsem szokatlanok a tobzódások, ezért már nem is olyan meglepő, hogy a századik repülőgép átadás-átvétele mellett az Etihad egyben a százegyedik gépét, egy Airbus A320-ast (A6-EIX) is flottájába vette, természetesen már ezt is sharkletesen.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Az Etihad Airways 100. és 101. repülőgépe, az Airbus A320-as és A321-es. (Fotó: Etihad Airways) | © AIRportal.hu

Az Etihad Airways 100. és 101. repülőgépe, az Airbus A320-as és A321-es. (Fotó: Etihad Airways)


Csak Dubajban, a szalonon 199 gépet rendelt az Etihad 2013-ban

Ami pedig a jövőt, a folytatást illeti, lesz még mit ünnepelni bőven, 2013 novemberében ugyanis az Etihad Airways addigi történetének legnagyobb volumenű rendelését adta le a dubaji légi szalon alkalmával, ahol mintegy 67 milliárd amerikai dollár értékben 199 darab repülőgépre szerződött, lesz itt tehát kétszázadik, sőt minden bizonnyal háromszázadik gépavató is.

Az Etihad Airways az Airbus és a Boeing legkorszerűbb típusaira építi fel flottáját, az A320-as gépcsalád – a legkisebb A318-as kivételével – minden tagjával képviselteti magát. A szélestörzsűek között pedig A330-asok, A340-esek és Boeing 777-esek, sőt egy bérelt 747-8F is működik, de rövidesen érkeznek a vadonatúj típusok, a Boeingtől a 787-9-es Dreamliner, míg az Airbustól a világ jelenlegi legnagyobb utasszállítója, az A380-800-as.

Az első Dreamliner a tervek szerint az őszre, októberben várható, a pazar kivitelű Airbus Superjumbóra pedig még decemberig kell várni. Mindkét géptípus az Etihad Airways legújabb kabintermékeinek bevezetője, ezért kívül-belül érdemes lesz rájuk figyelni, kiváltképp ami az A380-as egyedülálló luxus, rezidencia-kabinjait illeti.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!