Megérkezett Moszkvába az Aeroflothoz a tízedik vadonatúj Szuhoj Superjet 100-as, amellyel végbement a típus flottacseréje. Az orosz légitársaság ugyanis tavaly elkezdte visszaadni a gyártónak a korai gyártású példányokat, és helyükbe módosított, praktikusabb és biztonságosabb gépeket állított.

A flottacsere programot 2013 júniusában indította az Aeroflot, amikor átvették az első, ún. teljes specifikációjú gépet.

A gyártóval kötött megállapodás szerint a Szuhoj az addig átadott korai gyártású modellek mindegyikét visszavette és helyükbe új, az Aeroflot igényei szerinti, az elvárásoknak jobban megfelelő SSJ-100-asok kerültek.

Az Aeroflot 2005-ben kötelezte el magát az orosz polgári repülőgépgyártás legújabb reménysége, a Szuhoj Superjet mellett, amikor 30 darab gépre kötött megrendelési szerződést. Az elsőt 2011 júniusában vehették át, de a forgalomba állításuk és üzemeltetésük nem volt zökkenőmentes. A többszöri meghibásodások és nem egyszer előfordult kényszerű útmegszakítások miatt hamar napirendre került a gépek cseréje, amely mostanra végbe is ment. Mind a tíz gépét újakra váltotta az Aeroflot, a további példányok pedig már eleve a javított képességekkel érkeznek.

A tízedik, RA-89027 lajstromú Superjetet a VEB-Leasing finanszírozási konstrukciójában vette flottájába a légitársaság. Fedélzete két-osztályos elrendezésű, tizenketten foglalhatnak helyet a business és 75-en a turista ülésekben. Hatótávolsága 2400km-es.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Miben is újak a módosított Superjetek?

A légitársaság tájékoztatása szerint ezek az SSJ-100-asok továbbfejlesztett repülésirányító rendszerekkel, szélirányt is felismerni képes időjárásradarral és a pilóták munkáját segítő ellenőrző kamerákkal vannak felszerelve, de az utaskabinban is eszközöltek változtatásokat, miszerint szeparált világításkapcsolók és utasonkénti szellőzőcsapok, valamint a törzs hátsó részében még egy konyha és harmadik toalett helyiség is kiépítésre kerültek. A hirtelen kabinnyomás-veszteséggel járó vészhelyzetek hatékonyabb kezelhetősége érdekében pedig minden hármas ülésblokkhoz egy a fej feletti ellátóból kitörő plusz oxigén-maszkot helyeztek el.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!