Az Azerbaijan Airlines és a Silkway Travel különleges módon tervezi összekötni Azerbajdzsánt és Svájcot július elsejétől. Az elsősorban üzleti utasokra kiélezett járatra nem mindennapi módon csak business és elsőosztályú jegyeket fognak érvényesíteni.

Noha a légitársaság közleményében csak annyit említ, hogy egy különleges kialakítású business jet fogja teljesíteni a mintegy 5 órás utat az azeri főváros és a második legnagyobb svájci település között, egyes közösségi oldalakon már egyre többen sugallják azt, hogy az egyedülálló járat mellé egy igazán nívós repülőgép fog tartozni, mégpedig az 4K-8888 lajstromjelű Boeing 727-es.

Az első járat a tervek alapján 2014. július 11-én, pénteken fog a levegőbe emelkedni a reggeli órákban, és az időeltolódás miatt még délelőtt, 09:55-kor fog megérkezni Genfbe. A fordulóidő nem lesz sokkal több a megszokottnál, így a visszafelé tartó járat 11:15-kor fog felszállni Azerbajdzsán felé. A második járat vasárnaponként fog majd közlekedni ugyanezzel a menetrenddel.

Az útra jegyet váltók legkevesebb 1800 svájci frankot lesznek kénytelenek elővenni pénztárcájukból, ám ezért az összegért cserébe már-már fejedelmi kiszolgálásban lehet részük a fedélzeten, továbbá az AZAL Miles törzsutasprogram tagjai megnövelt mennyiségű pontot zsebelhetnek be egy-egy ilyen repülésért.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
A 4K-8888 lajstromjelű Boeing 727-es már Budapesten is megfordult 2011 decemberében. (Fotó: Rimóczi Roland - AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

A 4K-8888 lajstromjelű Boeing 727-es már Budapesten is megfordult 2011 decemberében.
(Fotó: Rimóczi Roland – AIRportal.hu)


A légitársaságok történelmében nem ez az első ilyen jellegű próbálkozás. Vegyük példaként a Singapore Airlinest, mely cég a két évvel ezelőtt, 2012. október 20-án állította le a világ egyik leghosszabb viszonylatát, igaz csupán azért, mert az öregedő Airbus A340-500-as flottát nem lett volna gazdaságos továbbra is üzemeltetni.

A különleges járat egyébként a szingapúri Changi repülőteret, és az Amerika nyugati partjainál elterülő Los Angeles városát kötötte össze, szintén „csak” 98 darab business osztályú ülést felkínálva az utasok számára.

Remélhetőleg az azeri vállalkozás sikeres lesz, és így egy újabb matuzsálemi korú gépkülönlegességet köszönthetünk rendszeresen Európában, és az igazán elhivatott rajongóknak is lehetőségük lesz megtapasztalni a repülés élményét a legendás Boeing 727-es típuson.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!