Az ötös számú prototípus mai napon teljesített első felszállásával teljessé vált az Airbus A350XWB berepülő flottája. Immáron nincs más hátra mint elvégezni a kimondottan az MSN5-re programozott feladatokat, hogy az A350-900XWB mihamarabb megkaphassa a forgalomba állításhoz szükséges típusengedélyeket.

Az MSN5-nek, amely az MSN2 után a flottában már a második teljesen kiépített utasfedélzetű gép, a típuskonfigurációs tesztek véglegesítésén túlmenően az ETOPS (Extended range Twin Operations), vagyis a két-hajtóműves hosszú távú repüléssel kapcsolatos, meghatározó jelentőségű tanúsító vizsgákat kell teljesítenie.

Az Airbus korábbi bejelentése szerint egyébként az A350-es számára minden eddiginél nagyobb, 350 perces engedélyt szeretne szerezni, túlszárnyalva az eddigi csúcstartó Boeing 777/787 párost a maguk 330 perces eltávolodási szabadságukkal.

Az A350XWB berepülő flottájához utolsóként csatlakozott gép a külsőségeket tekintve a harmadik, amely különleges, az Airbus hivatalos házi színeitől eltérő festésmintát visel. Az első az MSN2 volt, amely – utalva a típus szerkezeti felépítésére – látványos karbon mintázatot kapott, majd vele szinte egyidőben az MSN4, amely az indító légitársaság, a Qatar Airways emblémáját viseli, és most ez a harmadik, amely leginkább az MSN2 festésének szerényebb változata.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Így emelkedett ma levegőbe Toulouseban az MSN5 A350-900XWB. (Fotó: Airbus)


Az Airbus természetesen örömét fejezte ki a sikeresen teljesített szűzfelszállással, amely szerintük jól demonstrálja az A350XWB program teljesítőképességét és a célként kitűzött negyedik negyedévi első gépátadás elérését, avagy a típus forgalomba vezetését, ami a Qatar vezérigazgatójának egy korábbi nyilatkozata szerint november hónapban lehet.

A haladást ugyancsak jól bizonyítva, hogy az egészében 2500 órásra tervezett program már túllépett a kétezren. Mindezt körülbelül 500 repüléssel teljesítették, egy hónapban mintegy 80 órát a levegőben töltve gépenként, ami nem mellesleg Airbus rekordnak számít.

Az első A350-900XWB prototípus, az MSN1 2013. június 14-én szállt fel és repült először.

Az eddigi tesztprogram mérföldkövei videón


Videó-összeállítás az A350XWB tesztprogram eddigi állomásairól. (Forrás: Airbus YouTube Channel)

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!