Az Egyesült Arab Emírségekben folytatódik az A350XWB berepülési programjának egyik újabb fejezete, amelyben a forró éghajlati tesztek következnek, tanúsítandó a típus megbízható működését.

A magashegyvidéki teszteknek otthont adó Bolívia, a fagyos terepet biztosító Kanada és az extrém időjárási körülményeket szimuláló Florida után most, a nyáron igazán forró és száraz Arab Emírségekbe érkezett az Airbus A350-ese, annak is az MSN3 prototípusa, hogy +50 Celsius fok körüli hőmérsékletben bizonyítsa, legfontosabb rendszerei ilyenkor is stabilan helytállnak.

A vizsgák során a fel-, és leszállások mellett többek közt gurulópróbák és hajtómű indítások vannak napirenden, de az olykor elkerülhetetlen megszakított felszállítás (RTO) procedúráját sem hagyja ki az a mintegy 40 fős Airbus stáb, amely a géppel Al Ain városába érkezett, hogy felmérje és ellenőrizze az A350-es képességeit.

Az MSN3 prototípus tavaly ősszel másodikként csatlakozott az A350XWB berepülő flottához, szűzfelszállását október 14-én teljesítette. Fedélzete, akárcsak a legelső gépé (MSN1) mérőműszerekkel és adatrögzítő számítógépekkel, megfigyelő állomássokkal van szerelve.

Al Ain egyébként az Arab Emírségek negyedik legnagyobb városa, nemzetközi repülőtere egyetlen, 4000 méter hosszú futópályával rendelkezik, amely annak idején az Airbus A380-800-as hasonló próbáinak is helyszínéül szolgált.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Airbus gyár idén, az év vége felé készül forgalomba vezetni legújabb, kompozit generációs, szélestörzsű gépcsaládját, az A350XWB-t, amelyet háromféle törzshossz kivitelben kínál, elsőként a 900-as szériával. A berepülési program azonban még nem ért véget, az ötödök prototípus még csak most – várhatóan a hetekben – fog csatlakozni a flottához.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!