Megnövelné az Airbus a jelenleg elfogadott vészcsúszdák szélességét a várhatóan 2015-től forgalomba álló A320neo gépeken, így a modern keskenytörzsűeket akár 189 üléses elrendezésben is lehetne árulni.

Noha az A320-asok teljes mértékben alkalmasak a plusz üléssorok befogadására, a különböző szervezetek, mint például az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) szabályozása miatt nem lehet a jelenlegi 180 széknél többet elhelyezni a fedélzeten az esetleges balesetek során felmerülő plusz kockázat miatt.

Az Airbus A320-as közvetlen riválisa, az amerikai Boeing 737-800-as már túl van az ilyesféle biztonsági vizsgálatokon, és így jelentős előnyre tehetett szert a low-cost légitársaságok körében, amelyek szinte kivétel nélkül a lehető legsűrűbb, azaz 189 üléses székezést választják megrendelt gépeikre.

Az A320neo program egyik vezetője, Klaus Roewe rövid nyilatkozatában arról számolt be, hogy a gyár által megalkotott koncepció teljes mértékben alkalmas a típus bővítésére.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Az Airbus által összeállított koncepció a megnövelt méretű csúszdákról. (Grafika: Airbus via Flightglobal.com) | © AIRportal.hu

Az Airbus által összeállított koncepció a megnövelt méretű csúszdákról. (Grafika: Airbus via Flightglobal.com)


Kiemelte azt is, hogy a szélesebb menekülési útvonalakhoz szélesebb ajtókat is kell majd alkalmazni, hogy az átalakítás minden kritériumnak megfeleljen.

Annak ellenére, hogy az ilyen jellegű változtatásokat csak az A320neo gépekre tervezték, az is elképzelhető, hogy az új típus bevezetése előtt nem sokkal már a CEO, azaz a jelenlegi repülőgépeken is applikálni fogják a méretesebb csúszdákat.

A321 neo – újratöltve

Az Airbus felbuzdulva a gépek kapacitásának növelésén, az A321-es gépek újrahajtóművezett verzióját sem szeretné kihagyni, mely a jelenlegi formájában maximálisan 220 utast tud a fedélzetére venni.

Így egy olyan átdolgozott dizájn került bemutatásra, amiről már korábban is beszámoltunk. Az új tervek alapján plusz vészkijáratok kerülnek a szárny fölé, továbbá a kabinrendszer alapos átszabására is sor kerül majd. A leghosszabb keskenytörzsűje az Airbusnak így akár 235 utast is el tud majd szállítani.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!