Április vége helyett most, június elején érkezett Japánba a Pratt&Whitney PW1200G típusú erőforrása, melyet a Mitsubishi az MRJ regionális utasszállító meghajtására kíván felhasználni.

A Mitsubishi Aircraft folyamatosan bukdácsoló programja jelentős haladásnak indult az idei évben, az első szerkezetkész repülőgép az MSN90001-es gyártási számú lesz, amely a statikus teszteket hamarosan meg is kezdi.

A hatósági tanúsítvány megszerzéséhez hét gépes flotta készül az Mitsubishi üzemében, ebből öt gép a repülési teszteken vesz részt, míg két gép sohasem emelkedik a levegőbe, ezek ugyanis a statikus földi tesztek elvégzésére készülnek.

A gépek meghajtására a népszerű Pratt&Whitney PurePower családjának a Mitsubishi igényeire szabott változata az 1200G kerül felszerelésre, mellyel a gép maximális sebessége a 963 km/órát is elérheti. A választás nem véletlen, a hajtómű ugyanis egy új fejlesztés eredménye, halk, keveset fogyaszt, és a környezetet is jobban kíméli.

A Mitsubishi Aircraft 2008 óta fejleszti az MRJ típuscsaládot és most egy újabb verzió a száz utas befogadására alkalmas MRJ100X kifejlesztésének híre is felröppent a vállalat vezetőitől. A több utas nagyobb hatékonyság jegyében megszületendő gép létjogosultsága nem kérdőjelezhető meg, ám a Mitsubishi egyelőre az MRJ90-es kifejlesztésével van elfoglalva. A forgalomba állítás után az MRJ70-es vizsgáztatása következik és csak ez után vághatnak bele a száz utasos gép fejlesztésébe. A 100X koncepciójáról még nem derültek ki részletek, hogy miképpen szeretnék azt kivitelezni, a törzs meghosszabbításával, vagy az ésszerűbb, olcsóbb és gyorsabb, ám kétségkívül kevésbé utasbarát belső tér átalakításával.

Az MRJ rögtön két változatban készül: az MRJ70-es egyosztályos elrendezésben maximálisan 78 utast szállíthat, míg nagyobb testvére az MRJ90-es ugyanilyen konfigurációban 92 utast tud a fedélzetére venni.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A hajtómű végre megérkezett és hamarosan integrálják az első gép szárnya alá. (Fotó: Mitsubishi Aircraft) | © AIRportal.hu

A hajtómű végre megérkezett és hamarosan integrálják az első gép szárnya alá. (Fotó: Mitsubishi Aircraft)


A típus szűzfelszállása 2015 második negyedévére várható, amelyet nem késleltetett a hajtóművek szállításának csúszása. Jó hír a program számára, hogy a típus megrendelői egyelőre kitartanak és a 165 fix és 160 darabos opciós rendelés nem csökkent, igaz új megrendelés sem érkezett. A legnagyobb megrendelők a japán All Nippon Airways, az amerikai Skywest Airlines – ők korábban kilátásba helyezték a megrendelés visszamondását – és a Trans States Holding.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!