Ma először szállt fel úgy Airbus A350XWB, hogy fedélzete telis tele volt utasokkal. Az európai repülőgépgyár ugyanis megkezdte legújabb típusának ún. korai járatteljesítő próbáit. Összesen két ilyen lesz, mindkettő esetében valós légitársasági környezetben, az Air France és a Lufthansa utaskísérőinek közreműködésével.

Ezek után kerül majd sor az igazán hosszú távú járatok repülésére, mert az Airbus természetesen azokat sem hagyja ki a sorból. A ma kezdődött ELF, vagyis angol megfelelője szerint Early Long Flights járatok viszont nem részei a hatósági berepülési programnak, csupán a gép rendszereinek alapos, valódi utasokkal való ellenőrzéseként és útvonal teljesítő kísérleteként szolgálnak.


A program résztvevője az MSN2 prototípus, amely egyelőre, a jelenleg négy gépes A350-900XWB berepülő flottából az egyedüli, amelynek fedélzete teljesen kiépített. A ma délelőtt, helyi idő szerint 09:20-kor a toulouse-i Blagnac repülőtérről felszállt első járaton majdnem 250, az Airbus munkatársai közül toborzott próbautas tartózkodott, de a fedélzeten volt további 30 kabinszakértő is az Airbus, valamint a partnercégek részéről.

Az Airbus idén készül forgalomba állítani legújabb, kompozit építésű szélestörzsű típusát. Az A350-900XWB várhatóan az ősz végén kerülhet üzemeltetői kézbe. Az indító légitársaság, a Qatar Airways vezérigazgatója korábbi nyilatkozata alapján novemberre várja az első sorozatgyártott A350-est.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Egy korábban közölt fotó szerint ilyen a gép business osztálya. (Fotó: Airbus)

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!