A Budapest Airport a repülőtér kerozin-beszállítójával, a MOL Zrt.vel, a Rail Cargo Hungaria Zrt.-vel és a MÁV-val közösen sikeresen tesztelte a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér új, vasúti üzemanyag-ellátási infrastruktúráját. Az első, 9 tartályvagonból álló szerelvény mintegy 500 tonna Jet A-1 típusú repülőgép-üzemanyagot szállított a repülőtér területén a közelmúltban megépített vasúti lefejtő állomásra.

Csaknem egy évtizedet követően ismét üzemképes iparvágány köti össze a Liszt Ferenc Repülőteret a magyarországi vasútrendszerrel.

Tegnap este az első, 9 üzemanyag-tartálykocsiból álló szerelvény a C porta közelében begurult a repülőtér területére a helyi vasútvonalról leágazó iparvágányon. Erre legutóbb az ezredforduló táján volt példa, amikor még fűtőolaj-szállítmányok érkeztek a repülőtérre vasúton. Ezúttal a szerelvény repülőgép-üzemanyagot szállított a MOL százhalombattai finomítójából. A Budapest Airport az elmúlt hónapokban felújíttatta a mintegy 2 kilométer hosszúságú repülőtéri iparvágányt, amely immáron a Vamag-Elit Kft. által újonnan megépített vasúti üzemanyag-lefejtő állomáshoz vezet.

Fotó: Budapest Airport


A Budapest Airport üzemanyag-kiszolgáló leányvállalata, a lefejtő-állomást üzemeltető RÜK Kft. szakembereinek, illetve a vasúti társaságok munkavállalóinak hathatós támogatásával először 6 tartálykocsiból az üzemanyagot még az este folyamán sikeresen átfejtették, a maradékot pedig ma hajnalban fejtették át. A repülőtér területén két hatalmas, egyenként mintegy 4000 tonna kapacitású üzemanyagtartály található, ezekben a légi járművekbe szánt kerozint tárolják. A RÜK Kft. üzemanyagtelepe akár két hétre is elegendő mennyiségű sugárhajtómű tüzelőanyag tárolására képes. A kerozin általában csővezetéken érkezik a százhalombattai MOL-finomítóból a repülőtérre.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

„600.000 eurós (mintegy 180 millió forintos) beruházás révén építtettük meg az új vasúti lefejtő-állomást, illetve felújítottuk a repülőtéri iparvágányt és a kapcsolódó berendezéseket. A beruházás célja, hogy növeljük a repülőtér üzemanyag-ellátásának biztonságát” – nyilatkozta Jost Lammers. A Budapest Airport vezérigazgatója hozzátette: „A repülőtér üzemanyag-ellátása általában a százhalombattai finomítótól a repülőtérig lefektetett üzemanyag-vezetéken történik. Ez hatékony, jól működő megoldás. Nekünk azonban minden lehetőségre, sőt, a nehezen elképzelhető eshetőségekre is fel kell készülnünk. Ezért fontos volt számunkra, hogy legyen egy másik, független üzemanyag-ellátási útvonalunk is. A tesztüzem rendben zajlott, az új infrastruktúra kiválóan működik. Ezáltal újabb fontos lépést tettünk a repülőtér biztonságosabb működtetése érdekében.”

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!