Május 18-án, vasárnap végrehajtotta szűzfelszállását a Bombardier Aerospace regionális típusának negyedik, FTV4 jelzésű prototípusa.

Miután május 14-én megkapta a kanadai hatóságoktól a tesztrepülési jóváhagyást, május 18-án végre levegőbe emelkedett a CSeries gépcsalád negyedik prototípusa is a mirabeli gyáregység területéről. Az FTV4 jelzésű példány 2 óra 56 perces szűzrepülését Maurice ‘Moe’ Girard kapitány vezette, Christophe Marchand első tiszt, valamint Dylan Hinton és James Maxwell mérnökök közreműködésével. A géppel nem óvatoskodtak, már az első repülés alkalmával 12 500 méteres magasságba emelkedtek, miközben 300 csomós (550 km/h) sebességet értek el.

Az FTV4-es a típus repülési karakterisztikájának (sebességértékek, hatótávolság) feltérképezésében segít majd, továbbá a légellenállási adatok, fogyasztási értékek, valamint örvényképek meghatározásában tervezik alkalmazni, árulta el Rob Dewar, a CSeries program feje.


Forrás: Bombardier Aerospace YouTube Csatorna

A CSeries típuscsalád berepülési programját 5 prototípus végzi el, az utolsó CS100-as prototípus várhatóan idén csatlakozik az első négy géphez, emellett két CS300-ast is bevonnak a tesztelésbe. A flottának a tesztek során összesen 2500 repült órányi programot kell majd teljesítenie. A Bombardier mérnökei havi 105-144 órányi repülést terveznek, mellyel tartható lesz a szoros ütemterv: a típus első sorozatgyártású példányai 2015 második felében szolgálatba állhatnak (ez 18-24 hónapos csúszást jelenthet az eredeti tervekhez képest).

Először a legkisebb verzió leszállítását kezdik meg, a CS100-as első üzemeltetője a kanadai Porter Airlines lesz, mely összesen 12 darabot rendelt a CSeriesből. A gépek várhatóan Vancouverbe, valamint Los Angelesbe fognak repülni a kanadai fővárosból.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!