A China Southern Airlines 80 keskenytörzsű Airbus A320-ast rendelt, melyből 50 darab már az új generációs A320neo típus lesz. A gépek átadása 2016-tól várható.
Boeing 777-300ER, a China Southern legújabb nagygépe
(Forrás: Wikimedia – Laurent ERRERA)
A flightglobal.com híradása szerint Kína legnagyobb légitársasága 2016 és 2020 között kívánja flottájába integrálni az új gépeket.
Az Airbus legnagyobb példányszámban értékesített gépeinek érkezésével kivonásra kerül a flotta 6 darab brazil gyártmányú Embraer ERJ-145 típusú regionális sugárhajtású utasszállítója.
A most megrendelt kontingens hajtóműveinek típusát még nem választotta ki a kínai légitársaság, az A320ceo gépek CFM 56-5 vagy IAE (International Aero Engines) V2500 hajtóműveket kaphatnak, míg a modernizált A320neo CFM LEAP-1A vagy Pratt&Whitney PW1000G erőforrásokkal kérhetőek a gyártótól.
A China Southern a rendelés értékéről nem nyilatkozhat, mivel az Airbus ragaszkodott ahhoz, hogy ez az információ ne kerüljön a nyilvánosság elé. Az Airbus titkolózása nem lehet véletlen, hiszen ilyen mennyiségű géprendelés esetén a gyártók jelentős árengedményt nyújtanak ügyfeleiknek, így az akciós listaár elhallgatásával megakadályozzák, hogy más megrendelő példaként emlegetve a kínai fuvarozót szintén árcsökkentést kérjen. Az iparági trendek figyelembevételével a rendelés összértéke 8 milliárd dollár körül alakulhat. A vételárat készpénzzel és bankgaranciák segítségével kívánja fedezni a kínai légitársaság.
A megállapodás részeként az Airbus átveszi azt a hat ERJ-145-ös gépet is, amelyeket kivonásra ítéltek, ez szintén beleszámít a vételárba, továbbá a regionális jetek tartalékhajtóművei és alkatrészei is a francia vállalathoz kerülnek.