Elkészült az Airbus az A320neo prototípus fő szerkezeti elemeinek összeillesztésével. Most a Pratt&Whitney gyáron a sor, hogy eljutassa a toulouse-i végszerelő sorra az új reduktoros hajtóműveket, hogy a házasítást követően megkezdődhessen a felkészülés a berepülési programra, amely a tervek szerint még az idén teljesíti is az első felszállást, hogy tartható legyen a 2015-re ígért forgalomba vezetési céldátum.

Az Airbus március 17-én látott neki az új A320-as, a NEO prototípusának végszereléséhez. A toulouse-i szerelőcsarnokban az elülső, valamint a hátsó törzs szekciók összeillesztésével vette kezdetét a munka, amely április végére már egy csaknem kész repülőgépet tudott prezentálni.

A franciaországi St. Nazaire és a németországi Hamburg után az angliai Broughton következett a szárnyakkal, majd a németországi Stade és a spanyolországi Getafe a függőleges, illetőleg a vízszintes vezérsíkokkal, aztán ismét egy francia város, St. Eloi a hajtómű-pilonokkal, míg a németországi Bréma a fékszárnyak rendelkezésre bocsátásával működött közre a végszerelés eddigi szakaszában.

A külsőségekben megmutatkozó eredmény pedig az alábbi, az Airbus által közölt fényképen látható. A soron következő legfontosabb alkatrész-pár, a hajtóművek már előkészítés alatt állnak és az elkövetkező hónapokban kerülnek leszállításra a toulouse-i üzem számára.


Az új hajtómű opcióval kínált, s javarészt éppen ezért 15%-os üzemanyag takarékosságot ígérő A320neo család kétféle hajtóművel rendelhető, a CFM International LEAP-1A erőforrása mellett a Pratt&Whitney PW1100G reduktoros „gépháza” is adott a leendő üzemeltetők számára.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az első építésű prototípus számára azonban a Pratt&Whitney szállít, így most rajta a sor, hogy az Amerikai Egyesült Államokból eljutassa az Airbusnak azokat a hajtóműveket, amelyekkel a berepülési próbák során alapos teszteknek vethetik alá az egyébként MSN 6101 gyári számú gépet.

Az A320neo sikerét példázza, hogy a program 2010-es indítása óta, mintegy 50 ügyféltől már több mint 2600 rendelést sikerült gyűjteni a gépcsaládra, amely így 60%-os piaci részesedésnek örvendhet az Airbus állítása szerint.

Így mutat számítógépes látványterven az A320neo. Az új hajtóművek mellett a Sharklet szárnyvégek a másik jelentős, az üzemanyag takarékosságban közrejátszó technológia. (Forrás: Airbus)


A NEO széria a tervek szerint 2015-ben állhat forgalomba. A háromféle típusváltozatban: A319neo, A320neo és A321neo kivitelekben vásárolható új generációs keskenytörzsű Airbusok azonban korántsem maradnak vetélytárs nélkül, a Boeing 2017-től vezeti forgalomba a 737 MAX modelljeit, amelyek ugyancsak háromféle törzshossz kivitelben lesznek elérhetők. Az amerikai gyár legutóbbi, áprilisi közlése szerint MAX 737-esekre addig 1934 darab foglalást jegyeztek.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!