A mai napon ünnepélyes keretek közt is fogadta a Budapest Airport a Transavia France legújabb, a párizsi Orlyról közlekedő járatát. Az Air France – KLM Csoport diszkont légitársasága április 15-én jelent meg a francia és a magyar főváros között közlekedő járatával a Liszt Ferenc repülőtéren. A társaság gépei azóta a hét három napján biztosítanak közvetlen összeköttetést a vonalon.

Sűrűn teltek a Budapest Airport nyári menetrendi szezont nyitó napjai, több új útvonal is indult, sőt új légitársaságot is volt szerencséje köszönteni a Liszt Ferenc repülőteret üzemeltető cégnek a tavasz beköszöntével.

Ma az Air France – KLM csoport low-cost modellben működő légitársasága, a Tranasvia France következett, amely április 15-én nyitotta meg legújabb párizsi (Orly) járatát.

A járatfogadó ceremóniára azonban a mai napon került sor, amikor Hervé Kozar, a Transavia kereskedelmi igazgatója is el tudott látogatni Budapestre, hogy a sajtó tájékoztatása mellett a Budapest Airporttal közösen is megünnepelhessék a rotterdami után a második, a Liszt Ferenc reptérről heti háromszori rendszerességgel, keddenként, csütörtökönként és vasárnaponként is igénybe vehető járatukat.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Állóhelyére gurul a Transavia France gépe. Egy Boeing 737-800-as törzshossza 39.5 méter, szárnyfesztávja wingletekkel 35.8 méteres. (Fotó: Csemniczky Kristóf – AIRportal.hu)


A Transavia France igazán kitett magáért, mivel a mai budapesti járatukra a flotta legújabb Boeing 737-800 típusát (F-GZHL) állították, amelyet április 8-án az üzemanyag fogyasztás csökkentésében élen járó winglet szárnyvégekkel és nem utolsó sorban a megrendelők számára egyelőre opcionális extraként választható Boeing SkyInterior (BSI) kabinbelsővel vettek át az amerikai repülőgépgyártól a GECAS lízingcég finanszírozási konstrukciójában. Az egyosztályos elrendezésben összesen 186 utas szállítására alkalmas gépen egyébként 163 utas érkezett Párizsból. Budapesten a földi kiszolgálást a Menzies Aviation Hungary Kft. biztosítja.

A járat kapitánya, Hervé Kozar, a Transavia kereskedelmi igazgatója, mellette Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója és Melles Botond, az Air France – KLM magyarországi képviseletvezetője.
(Fotó: Csemniczky Kristóf – AIRportal.hu)


A 2007 óta működő Transavia France (a Transaviát 1965-ben alapították, 2003 óta az Air France – KLM csoport tagja) gépparkja a low-cost modellnek megfelelően egyetlen géptípussal, a Boeing 737-800-assal működik, amelyből jelenleg 13 darab áll rendelkezésre, de folyamatosan igyekeznek fejleszteni a flottát. A meglévő gépek átlagéletkora 6.3 év.

Boeing SkyInterior – a Dreamliner ihlette 737-es kabinbelső

A Boeing 2007-ben látta elérkezettnek az időt, hogy az 1998-ban bevezetett Next Generation 737-es gépcsaládja számára egy új kabinbelsőt tervezzen és kínáljon ügyfeleinek. A gyáriak aztán egy sor, számos esetben a polgári légiközlekedés kényelmi színvonalát forradalmasító 787-es Dreamliner kabin-rendszereitől ihletett praktikus és a biztonságot is szolgáló újdonságot vezettek be.

A koncepció lényege szerint az utasokat le kívánták nyűgözni és a repülést még élvezhetőbbé, élményszerűbbé tenni. A fő elvárások a tágasabb hatású és világosabb kabin voltak, ezért új anyagokból készült burkolati elemeket, újratervezett üléseket és többek közt változtatható színű és fényerejű LED világítást is alkalmaztak. Az első BSI-vel szerelt gépet 2010 végén adták át, és a kabin-rendszer olyan népszerűségre tett szert, hogy februárban már az ezredik átadást ünnepelte a Boeing. A Transavia flottájába 2012 áprilisában érkezett meg az első BSI-s Boeing 737-es. A következő generációs, MAX 737-esekben már alapfelszereltségként szereplő Boeing SkyInterior részleteiről, kiviteléről korábbi cikkünkben itt részletesen lehet olvasni.

A Budapest Airport a hagyományokat követve a 31R futópályára történt landolást követően a repülőtéri tűzoltó szolgálat közreműködésével diadalív vízsugaras köszöntéssel fogadta az R277-es külső állóhelyre guruló gépet, majd a járat személyzetét a szokásos, ez alkalommal stílusosan egy francia croissant formázó ünnepi tortával ajándékozták meg. Hervé Kozart Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója üdvözölte közvetlenül a Boeing 737-es mellett, de jelen volt Kam Jandu, a Budapest Airport kereskedelmi igazgatója, valamint Melles Botond, az Air France – KLM magyarországi képviseletvezetője is, a reptér üzemeltető járatfejlesztési osztályának munkatársaival egyetemben.

A cabin crew, Hervé Kozar és Jost Lammers a Budapest Airport ünnepi tortájával a gép előtt.
(Fotó: Csemniczky Kristóf – AIRportal.hu)


„Különösen fontos az új járat a Budapest Airport számára, hiszen Párizs a második legnagyobb forgalmú útvonal Budapestről, ahogy a francia főváros is Európa egyik meghatározó pénzügyi, gazdasági és kulturális központja.” – jelentette ki a járatnyitással egybekötött sajtótájékoztatón Jost Lammers. A Budapest Airport vezérigazgatója hozzáfűzte: „A Transavia járatának elindítása újabb lökést adhat a Párizs és Budapest közötti forgalomnak, mostantól immár négy légitársaság és három párizsi repülőtér közül választhatnak a budapesti utasok.”

Párizs – négy légitársasággal Budapestről

A francia főváros immáron négy légitársasággal is elérhetővé vált a budapesti Liszt Ferenc repülőtérről.

A hagyományos, full-service szolgáltatást igénylők az Air France járataival juthatnak el Párizs központi repülőterére, a nagy európai elosztó-központba, a Charles de Gaulle-ra (CDG). Az easyJet ugyancsak CDG-re közlekedik, de low-cost modellben. Ott van még az ultra low-cost Ryanair, amely viszont a várostól távoli Beauvais reptérre közlekedik és április közepe óta a Transavia, amely a második legnagyobb párizsi légikikötőt, az Orly-t tette elérhetővé. Az Air France és az easyJet az Airbus A320-as család gépeivel, míg a Ryanair és a Transavia a Boeing 737 Next Generation 800-as szériájával repül a nevezett vonalakon.

…majd a Boeing SkyInterior-os fedélzeten. (Fotó: Hardy Mihály – Budapest Airport)


„Budapest az egyik legfontosabb, perspektivikus piac a számunkra, amit az is jelez, hogy már az első járatokra 90% körüli a foglalások aránya.” – mondta el Hervé Kozar. A Transavia kereskedelmi igazgatója hangsúlyozta: „Hosszú távú terveink vannak Budapesten, mi nem fogjuk egyik évben elindítani, majd megszüntetni a járatunkat a következőben. Ellenkezőleg: csak az idén 19 új járatot indítottunk el és a következő évek mindegyikében 30%-os fejlődéssel számolunk.”

Hervé Kozar a sajtótájékoztatón arra is felhívta a figyelmet, hogy március 31-től immáron a Transavia járatain is adott a lehetőség az Air France – KLM FlyingBlue pontjainak gyűjtésére, így még inkább összehangolva a cégcsoport szolgáltatásait.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!