Döcögősen haladnak a tárgyalások az Etihad és az Alitalia között az olasz légifuvarozó kisebbségi részesedésének felvásárlásával kapcsolatosan. A feltételekkel való megegyezést nagyban nehezítik az olasz vállalat körüli hatalmas adósság és széles elbocsátási kényszer is.

A Reuters múlt csütörtöki tudósítása szerint a folyamatban lévő egyeztetésekből nem várható egy hamar létrejövő megállapodás, hiszen számos olyan kérdés van terítéken, amelynek végére nem sikerült még pontot tenni. Bár az arab fél álláspontja megerősödött és szilárdabb lett, az olasz kormány mindent meg kíván tenni a nemzeti légitársaság megmentéséért.

A tárgyalások során – mely James Hogan, az Etihad vezérigazgatója és Matteo Renzi olasz miniszterelnök között zajlott – egy, az Etihad részéről történő 500 millió eurós befektetés várható, amelyért cserébe 49 százalékos részesedést és több mint kétezer fős leépítést kér az Alitalia-tól az Abu Dzabi székhelyű vállalat.

Pénteken Maurizio Lupi miniszter nyilatkozata szerint az Alitalia elküldte válaszát Abu-Dzabi-ba, amely többek között egy 1200 fős elbocsátási tervezetet tartalmaz, ám az Etihad részéről a kétezer feletti munkaerő leépítés lenne az elfogadható. A La Stampa olasz média tudósítása szerint az eredetileg 49% körüli részesedés vásárlás alacsonyabb lehet, valamint az olasz légitársaság is alacsonyabb áron kínálná részvényeit az arab légifuvarozó számára.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Vajon mikor sikerül visszahúzni a szakadékból a SkyTeam-tag légitársaságot? (Fotó: Kovács Gábor - AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Vajon mikor sikerül visszahúzni a szakadékból a SkyTeam-tag légitársaságot? (Fotó: Kovács Gábor – AIRportal.hu)


Az Etihad Airways, amely jelenleg kisebbségi tulajdont birtokol az Air Berlin, Air Serbia és a svájci Darwin Airlines részesedéséből, az Alitalia-befektetéssel újabb piacon nyerne teret Európában. Az európai tulajdonlással kapcsolatosan az Európai Bizottság április elején indított vizsgálatot mind az Air Berlin, az Air Serbia, mind pedig a közben Etihad Regional névre keresztelt svájci bázisú légifuvarozó háza táján. A procedúra célja, hogy a vállalatokban szerzett részesedés, illetve a menedzsment megfelel-e a hatályos uniós jogszabályoknak.

A Bizottság ugyancsak áprilisban továbbította figyelmeztetését Olaszország részére, amelyben éberségre kérik az olasz kormányt az Etihad-dal való egyeztetések és megállapodások során. Februárban a Lufthansa ugyancsak kifejezte aggodalmát a tervezett mentőakcióval kapcsolatban, ugyanis állítása szerint az alkalmazott állami segítségnyújtás a piaci versenyszabályok elleni lépés volt.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!