A Hainan Airlines április 14-én búcsúzott el az Airbus A340-600-as típustól, melyből az elmúlt 6 év során összesen három darabot üzemeltetett a kínai fuvarozó.

Az első példány még 2008 novemberében érkezett meg a légitársaság pekingi bázisára. A B-6510 lajstromjelű utasszállítót még további két példány követte, melyek a B-6509, valamint B-6508 regisztrációs kódot kapták.

A szélestörzsűek mindegyike 288 személyt tudott a fedélzetére venni, háromsztályos elrendezésben. Az első osztályon 8, a business részlegen 60, a turistaosztályon pedig további 220 ülés várta az utazókat.

A repülőgépek átvétele nem zajlott le problémamentesen – idézi fel típus és a légitársaság közös történetének kezdeteit a flightglobal.com, ugyanis a Hainan Airlines a Cathay Pacific Airways korábban kivont Airbusait kívánta üzembe állítani, ám a pekingi bázisú cég nehéz anyagi helyzete miatt igyekezett a lehető legtovább húzni az A340-esek átvételét.

A mintegy fél éves huzavona után végül mindegyik gép a kínai fővárosban várta, hogy a Hainan Airlines újonnan induló járatait teljesítsék olyan amerikai és kanadai városokba mint Chicago, Seattle, vagy éppen Toronto.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.


Az A340-es típus leghosszabb verziói összesen 47 ezer órát repültek a légitáraság festésében, mely idő alatt nemcsak a fent említett desztinációkra jutottak el, de néha fel-feltűntek a Hainan Airlines moszkvai és néhány más belföldi járatán is.

A típus az utolsó járat teljesítésekor a HU7812-es járatszámot viselte, mely a légitársaság Kanton – Peking viszonylatát jelöli. Ezzel a 2 óra 45 perces repüléssel zárult le a három Airbus története, melyek a kötelező karbantartások után, április vége felé kerülnek visszaadásra az amerikai ILFC lízingcégnek.

Az A340-esek pótlása a jóval gazdaságosabb Airbus A330-as, valamint Boeing 787-es repülőgépek által lesz biztosítva.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!