A svájci vállalat két nagyobb ágazatának, a Swiss International és a Swiss Regional Airlines-nak a szakszervezetei a mintegy két éve tartó tárgyalások ellenére sem képesek megállapodni egymással a pilóták jövőjéről, mely a légitársaság átstruktúrálását követően gyökeresen megváltozhat – írja cikkében a Flightglobal hírportál.

A két szakszervezet, a Aeropers és az IPG pilótái, akik a Swiss nemzetközi, illetve regionális flottáját üzemeltetik különböző munkaszerződést kaptak, így a két csoport tagjaira más és más kötelezettségek valamint követelések vonatkoznak.

A légitársaság vezetősége 2012 óta próbálja a két szervezetet egyesíteni, és egy közös munkaszerződést adni a cég összes pilótájának. Míg a regionális ágazat dolgozói rábólintottak a felkínált szerződésre, az Aeropers szervezet nem hajlandó belemenni az üzletbe, hiszen ez nyilván nekik kevésbé kedvezőbb munkakörülményeket biztosítana az eddigiekhez képest.

A legnagyobb problémát viszont a légitársaság korosodó Airbus A340-300-asait váltó Boeing 777-300ER típusú repülőgépek érkezése okozza, mivel azok nem a nemzetközi, hanem a regionális divízión keresztül lesznek üzemeltetve a jelek szerint. Ez a lépés nyilván kisebb kiadásokat jelentetne a társaságnak, ezért dönthet úgy az igazgatóság, hogy az alacsonyabb fizetésért dolgozó, IPG szervezet pilótáit képzi át a típusra.

Ez a lépés ésszerűtlen minden szempontból – nyilatkozta az Aeropers képviselője, aki azt is elmondta, hogy a Swiss jelentős leépítést tervez a Swiss International-nél. Ennek keretén belül számos Airbus A319-es és A320-as repülőgépet távolítana el a flottából bármi utánpótlás nélkül. Ez több száz munkahely megszűnését eredményezné, melynek egyetlen érdeke az alacsonyabb munkabérek elérése.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Swiss International Airlines egyik Airbus A340-300-as repülőgépe a különleges "Flower power" festésben. (Fotó: Kovács Gábor - AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

A Swiss International Airlines egyik Airbus A340-300-as repülőgépe a különleges „Flower power” festésben.
(Fotó: Kovács Gábor – AIRportal.hu)


A szervezet képviselője hozzátette, hogy ezzel egyidejűleg a regionális leányvállalatnál rejtélyes módon jelentős bővítést jelentett be a vezetőség, mely minden bizonnyal Airbus típusú utasszállítók érkezése által menne végbe.

A három fél egyébként már részben megállapodott a személyzet egyesítéséről, valamint a rangidős pilóták esetét is megfelelő módon fogják kezelni, mely részben egy új dolgozói központ nyitását is eredményezi Genfben.

Viszont a tárgyalások során a Swiss további költségcsökkentéseket próbált pilótáira terhelni úgy mint a munkaórák növelése, a szabadságok lerövidítése és a nyugdíjjárulékok csökkentése.

Ezeket a feltételeket már nem volt hajlandó elfogadni az Aeropers, mivel úgy gondolják, hogy a jelenlegi fizetések összehangolása az európai részleggel is már egy hatalmas visszalépés, mely egyben igazságtalannak tűnhet a nemzetközi hálózaton repülő munkatársakkal szemben.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!