Véglegesítette leendő Airbus A380-800-as óriásgépeinek kabinkonfigurációját a Transaero Airlines, amely döntése értelmében összesen 652 utasüléssel szerelteti a várhatóan 2015-től forgalomba álló kétszintes Superjumbóit.

Igyekszik kihasználni a világ jelenlegi legnagyobb utasszállító repülőgéptípusának kapacitásait a Transaero Airlines, ugyanis az eddigi A380-as üzemeltetők között egyetlen sincs, amely átlépné a 600-as határt, sőt annál is több utasférőhelyet préselne erre a típusra. A forgalomban lévő A380-asok (10 üzemeltetőtől összesen 128 gép) többnyire 500 fő körüli befogadóképességre vannak konfigurálva.

A legtágasabban az A380-ast indító Singapore Airlinesnál lehet utazni a típussal, ott van olyan gép, amelyen csak 409 ülés van a fedélzetre telepítve. Az eddigi legsűrűbb székezés pedig az Air France-hoz kötődik, amely a kezdetek kezdetén 536 üléssel konfiguráltatta első hat A380-asát, aztán a Premium Economy bevezetésével már csak 516 üléssel járatja gépeit, és az újabbak is már mind így érkeznek. Az aktuális csúcstartó a Lufthansa, amely három osztályon összesen 526 utast képes elhelyezni.

Ezek a számok azonban még mindig barátságosan hatnak ahhoz képest, amelyre az A380-800-as valójában képes. Az Airbus legnagyobb típusa ugyanis katalógus adat szerint akár 850 utast is szállíthat, feltéve, hogy van olyan merész légitársaság, amely csak és kizárólag sűrűn székezve, szigorúan vett low-cost fedélzettel, egyosztályosan rendeli a gépet. Ezt a kapacitást alapul véve a Transaero Airlines választása mindjárt nem tűnik olyan vészesnek, sőt racionális is lehet, hiszen az A380-as valóban többet tud annál, amire jelenleg alkalmazzák az üzemeltetők. Van még benne tartalék, de persze meg kell tudni tölteni utasokkal.

Luxus felső osztályok és hatszáznál is több turista

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Transaero Airlines tervei szerint négy darab A380-asaikon, merthogy ennyit rendeltek, lesz ugyan Imperial első és Business üzleti osztály, de ezek szinte csak jelképesen foglalják majd a fedélzetet. Míg előbbin mindössze 12-en, utóbbin 24-en foglalhatnak majd helyet és az Economy osztályon 616 utasnak jut férőhely.

Az Imperialon igazi, oroszosan luxus kiszolgálásra törekszik a Transaero, az itteni fotelek természetesen teljesen sík felületű ággyá lesznek alakíthatók és az állítható elválasztó panelekkel akár teljesen szeparált, nyugodt környezetet tudnak majd biztosítani az utasnak. A légitársaság ígérete szerint az ülések kategóriája legnagyobbjai lesznek, szövésük arany árnyalatú lesz a pompa jegyében. Az 1-2-1 elrendezésű ülések a gép alsó fedélzetén, elöl lesznek elhelyezve.

A Business osztályon ugyancsak 1-2-1 lesz az itt is ággyá alakítható ülések térképe. A kabinrészt a felső fedélzet első részére készül telepíteni a légitársaság. Mindkét osztályon különleges kabinvilágítási rendszerek lesznek, színes, az utazás fázisaihoz igazítható hangulatfényekkel. A természetes fény áramlását az Imperial utasok elektromos ablakroló szabályozóval állíthatják majd, hogy véletlenül se kelljen megerőltetniük magukat annak kézi lehúzásával, mint az alsóbb osztályokon utazóknak.

Airbus A380-800-as látványterv. (Forrás: Transaero Airlines)


Hogy a hosszú utak során az Imperial és Business utasnak ne kelljen csak saját ülésében, vagy közvetlen környékén tartózkodnia bárhelyiség is lesz a fedélzeten, ahol egy kis közösségi életet lehet élni a fellegekben.

Mindeközben a turista osztályon teltház esetén 616 utas feszenghet a jóval kisebb sortávolságot nyújtó ülésekben, noha a Transaero ígéri a felső és alsó fedélzeten egyaránt elhelyezett 3D technológiás Economy bőrülések is kategóriájuknak megfelelően kényelmesek lesznek, már csak azért is mert tartják a standard 31-32 hüvelykes távolságot. Az alsó fedélzeten 3-4-3-as, a felsőn 2-4-2 lesz a kiosztás.

Eleget téve a mai elvárásoknak, fedélzeti internet is rendelkezésre áll majd, méghozzá olyan, amely 12Mb/sec sebességgel lesz képes minden utasnak szolgáltatni a webet, de műholdas mobilkommunikációtól sem lesz mentes a Transaero A380-asa. A szórakoztató rendszert a Panasonic fogja szállítani, amelynek eX3-as platformja HD-felbontást és térhatású hangzást képes biztosítani a filmezéshez, vagy videózáshoz.

Ilyen lesz hát a Transaero Airlines A380-asa aszerint, amelyet ma közölt a légitársaság – az, amely Oroszországban elsőként fogja forgalomba állítani az Airbus Superjumbót.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!