Hivatalosan is bejelentette a Dubai International Airport üzemeltetője, hogy május 1-jétől kezdődően felújítási munkálatokba kezdenek a repülőtér mindkét futópályáján, amelyekkel a tervek szerint július 20-ig bezárólag végeznek.

Futópálya felújításba kezd a világ egyik legforgalmasabb repülőtere, az elmúlt évben 66 milliós utasforgalmat bonyolító Dubai International Airport. A szándékot az üzemeltető már 2013-ban jelezte, hogy ők maguk és a légitársaságok is időben felkészülhessenek, de múlt vasárnap a Dubai Airports hivatalosan is bejelentette, nekilátnak a karbantartásnak.

A Dubai International Airport két futópályával rendelkezik, amelyeket nem egyszerre, hanem időszakosan, felválta fognak lezárni, hogy a repülőtér – ha csökkentett kapacitással is – de folytathassa működését, és fogadhasson, illetőleg indíthasson járatokat. Az átfogó felújítási munkálatok május 1-jén a déli futópályával kezdődnek, amellyel május 31-ig várhatóan el is készülnek, majd ezután következik az északi, amelyet július 20-ig terveznek befejezni.

Van mit felújítani, hiszen a dubaji nemzetközi repülőtér futópályái amellett, hogy valóban hatalmas forgalmat bonyolítanak igen hosszúak is, a rövidebbik (12L/30R) 4000, míg a hosszabbik (12R/30L) 4447 méteren biztosít a repülőgépek számára fel-, és leszállási lehetőséget, köztük egyébként a világ legnagyobb utasszállítójával, az Airbus A380-800-assal, amelyből az itt állomásozó Emirates légitársaságnak a legtöbb van, jelenleg épp 47 darab.

A legátfogóbb renoválást – mint kiderült – a 12L/30R futópálya igényli, mivel az már a tervezett élettartamának végéhez közelít, ezért annak teljes futófelületét újraöntik, de korszerűsödnek a pályafények, sőt további guruló utakkal és gyorselhagyó sávokkal is bővül a jelenleg működő hálózat.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Nem lehet korlátozás nélkül megúszni, az A380-as flotta azonban működni fog

Egy akkora forgalmú repülőtér mint a Dubai International (DXB) még akkor sem képes átvészelni egy ilyen pályazárat korlátozások nélkül, ha csak felváltva lesznek zárva futópályái.

A reptér üzemeltető tájékoztatása szerint ez alatt a 80 napos felújítási periódus alatt mintegy 26%-kal csökken a kiszolgálható járatok száma, miközben az utasforgalomnak tavaly átadott, Dubai World Central (DWC) repülőtér, az Al Maktoum forgalma magához képest jelentősen növekedni fog. Nyolc légitársaság is oda fogja közlekedtetni járatait a felújítás alatt, ami azt jelenti, hogy több mint 300 járatot kell egy héten kiszolgálniuk. Többek közt a flydubai is foglalt oda magának slotokat.

Mindeközben a DXB-n állomásozó Emirates is kénytelen volt járataiból visszavenni és több útvonalán is – tőle szokatlan módon – nem sűrítést, hanem ritkítást eszközölni, hogy kezelhetőbb legyen a futópályazárból adódó kapacitás kiesés. Májusban 18, júniusban 20, míg júliusban 21 darab A330-as, A340-es, illetőleg B777-es típusnak kell majd kényszerű pihenőt vennie, de az A380-as flotta végig aktív szolgálatban marad.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!