Vadonatúj Airbus A319-essel bővült a Tibet Airlines flottájába, amely egyben a Kínai Népköztársasághoz tartozó Tibeti autonóm tartomány légitársaságának első Sharkletes Airbusa is – tájékoztatott az európai repülőgépgyár.

Kapcsolódó cikk, előzmény Nepáli rendelés Sharkletes Airbusokra

Az április 12-én átvett Airbus A319-es B-6451 lajstrommal áll szolgálatba a Tibet Airlines gépparkjában, amely immáron összesen kilenc darab A319-est számlál. A lhászai központú tibeti légitársaságnak ugyanakkor ez az első gépe, amely az üzemanyag fogyasztás csökkentésében jeleskedő, 2.4 méteres magasra felnyúló Sharklet szárnyvégeket is kapott az Airbus tiencsini végszerelő üzemében. A két-osztályos elrendezésben összesen 128 (120+8) utas szállítására alkalmasan konfigurált gép ugyanis a kínai gyártósor terméke.

A CFM56-5B típusú hajtóművekkel rendelt A319-es egyébként a tiencsini Airbus-üzem 165. legyártott gépe. Mivel a lhászai Gonggar repülőtér, ahonnan a Tibet Airlines járatai közlekednek a világ egyik legmagasabban, csaknem 3700 méteren fekvő légikikötője a légitársaság RNP-AR navigációs rendszerrel kérte legújabb gépét.


Az RNP-AR (Required Navigation Performance – Authorization Required), vagyis Engedélyköteles Előírt Navigációs Pontosság rendszere lehetővé teszi a repülőgép globális helymeghatározó rendszerek szerinti, pontosan meghatározott útvonal menti precíziós repülését anélkül, hogy annak végrehajtása során földi navigációs állomások jeleire kellene hagyatkoznia.

Az RNP-AR szerinti megközelítés mérsékli a pilóták leterheltségét, optimalizálja a légtérhasználatot és kedvezőtlen időjárási viszonyok idején csökkenti a kijelölt röppályától való eltérés lehetőségét, azaz jelentős mértékben elősegíti a pontos és biztonságos reptér megközelítést, amelynek kiemelt jelentősége van az olyan magasan terülő, hegyekkel övezett repülőterek esetében, mint amilyen a tibeti Gonggar is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!