A 2014-es nyári menetrend életbe lépésével elindult a Norwegian London Gatwick-et Budapesttel összekötő járata. Ezentúl az angol főváros második legforgalmasabb repterét heti három alkalommal lehet elérni a norvég low-cost modellben működő légitársaság új járatával.

A nyitójáratot hagyományos vízsugaras köszöntéssel fogadták.(Fotó: Mészáros Balázs - AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

A nyitójáratot hagyományos vízsugaras köszöntéssel fogadták.
(Fotó: Mészáros Balázs – AIRportal.hu)

Az első gép 15:05-kor landolt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, ahol a Budapest Airport az immár hagyományosnak számító vízsugaras köszöntéssel és egyedi tortával fogadta a nyitójáratot.

A járatok hetente háromszor, keddenként, csütörtökönként és vasárnaponként fognak közlekedni a cég 186 vagy 189 üléses Boeing 737-800(WL) gépeivel. Kedden és csütörtökön 11:15-kor, vasárnap pedig 11:45-kor szállnak fel a gépek Londonból, és 14:45-kor illetve 15:15-kor szállnak le Budapesten, hogy aztán bő fél órás fordulóidővel kedden és csütörtökön 15:35-kor, vasárnap pedig 15:45-kor induljanak vissza Gatwick-re, hogy ott 17:00 illetve 17:10-kor landoljanak.

Az utasok kiszállása után Bogáts Balázs, a Budapest Airport nemrég kinevezett új járatfejlesztési vezetője speciális, csak erre az alaklomra készített ünnepi tortával köszöntötte a járat pilótáit és a kabinszemélyzetet, akik között egy Barbara nevű magyar légi utaskísérő is érkezett a magyar fővárosba. A sajtó képviselőinek kamerái előtt a norvég gép személyzete örömmel nyugtázta, hogy ezentúl heti három alkalommal is érkezhetnek Norwegian járatok Budapestre.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Európai Unió Nyitott Égbolt (Open Sky) politikájának értelmében az EU bármely két repülőtere között akár harmadik EU-ország légi szállítója is indíthat járatokat. Bár Norvégia szorosan véve nem teljes jogú tagja az EU-nak, de a szoros együttműködést szabályozó társulási szerződés értelmében hasonló jogok illetik meg a légközlekedésben, mint a többi EU-tag skandináv országot.

Az új járattal a skandináv társaság immár az ötödik célpontot kínálja a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről. A norvég fuvarozó számára bátor döntés volt belépni a Budapest-London piacra, hiszen – bár az egyik legforgalmasabb célpont hazánkból – már most is 4 légitársaság menetrendjében szerepel, ráadásul a British Airways kivételével a másik három, az easyJet, a Ryanair és a Wizzair szintén fapados légitársaság, és ezzel közvetlen konkurenciája a Norwegian-nek.

A Norwegian london-gatwicki járatának egyik érdekessége, hogy az idén a norvég diszkont légitársaság Boeing 787 Dreamliner típusú gépekkel Gatwickről elindítja tengerentúli járatait egyebek mellett New Yorkba, Los Angelesbe és Floridába is.

Fedélzeti internet elérést hirdető különleges festésű gép teljesítette az első járatot. (Fotó: Mészáros Balázs - AIRportal.hu) A képre kattintva galéria nyílik! | © AIRportal.hu

Fedélzeti internet elérést hirdető különleges festésű gép teljesítette az első járatot.
(Fotó: Mészáros Balázs – AIRportal.hu) A képre kattintva galéria nyílik!


A Norwegian Európa egyik legdinamikusabban fejlődő légi fuvarozója. A norvég alapítású cég kezdetekben az északi ország lakosai számára nyújtott olcsó utazási lehetőséget, de idővel az összes skandináv államot bekapcsolta a menetrendi hálózatába, majd az elmúlt évek fejlődésének köszönhetően, immár az Egyesült Királyságból és Spanyolországban is megnyitotta bázisait.

A légitársaság a tavalyi évtől kezdve pedig már a Boeing legmodernebb repülőgépének, a Boeing 787-es átvételével úttörő szerepet játszik a tengerentúli járatok low-cost modellben történő üzemeltetésében. 2013-ban több mint 20 millió utast szállítottak, 126 desztináción keresztül, 84 db Boeing 737-es és 4 db Boeing 787 repülőgéppel. 2012-es rendelésállományuk szerint 22 db 737-800, 100 db 737MAX, 14 db 787-800 és 100 db Airbus 320 géppel kívánják bővíteni a flottát.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!