Március 30-án Orszország nemzeti légitársasága, az Aeroflot megvált az utolsó négyhajtóműves típusától, az Iljusin Il-96-ostól. Az utolsó járatot az I.A. Moiseyev névre keresztelt, RA-96008 lajstromú, több mint huszonkét éves repülőgép teljesítette Üzbegisztán fővárosa Taskent és a moszkvai Seremetyevó Nemzetközi Repülőtér között.

A típus első példánya 1993-ban állt menetrendszerű üzembe az orosz fuvarozónál, az Il-86-os váltótípusaként. Az ikonikus utasszállítók meghajtásáról négy Aviadvigatel PS-90-es hajtómű gondoskodik, így maximum háromszáz személyt vehetnek fedélzetükre.

Az utolsó Aeroflot IL-96-os leszállás. (Fotó: Oleg Botov - a szerző engedélyével.) | © AIRportal.hu

Az utolsó Aeroflot IL-96-os leszállás. (Fotó: Oleg Botov – a szerző engedélyével.)


A szélestörzsű, hosszútávú járatok teljesítésére is alkalmas gépek tizenkét Business és kétszázhetven Economy osztályú üléssel voltak beszékezve és nagyrészt közepes-hatótávolságú járatokat teljesítettek a moszkvai Seremetyevó repülőtérről.

A fuvarozó a tavalyi év végén döntött az Iljusinok kivonásáról a kedvezőtlen üzemeltetési költségek és a népszerűtlen kabinelrendezés miatt.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A wingletes Il-96-osok jövője egyelőre tisztázatlan, kivonásukkal már csak a Szuhoj Superjet 100-asok maradnak orosz gyártású gépként az Aeroflot gépparkjában.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!