A múlt héten kigördítette a Boeing az első, havi 42 gépesre növelt gyártási rendszerben készült 737 Next Generation típusát. A rentoni üzemből származó 737-800-as az Air Berlin tulajdona lesz, de a Transavia France flottájában fog működni a két légitársaság között létrejött lízingszerződés értelmében.
Az Airbus is gyorsít, még több A320-as készül
A Boeing tájékoztatása szerint az elkövetkező két-három hétben még számos rendszerellenőrző teszten kell átesnie az egyelőre festetlen, fémtiszta 737-esnek, beleértve a berepülési programot is, ahogy az minden vadonatúj géppel szokásosan végbemegy az átadási ceremónia előtt.
A Boeing 2010 óta mintegy 33%-kal növelte 737-es típusának gyártási teljesítményét, akkoriban ugyanis még csak 31.5 gép gördült ki egy hónap alatt. Legutóbb, tavaly márciusban pedig már a 38-as számot sikerült elérni, és most már havi 42 gépnél tartanak, ami a gépcsalád iránti határozott piaci igényre vezethető vissza.
A teljes, még legyártásra váró 737-esek száma év eleji összesítő adat szerint 3680 darab.
Nem meglepő hát, hogy a Boeing 2017-ben még tovább készül fokozni a gyártást, három évvel később már havi 47 darab 737-est szeretnének legördíteni a gyártósorokról. 2017 ráadásul egy másik jelentős mérföldkövet is tartogat, mivel az újabb generációs MAX 737-est, annak is az elsőként elkészülő 8-as változatát ekkor készülnek forgalomba bocsátani.
Nemrég az Airbus is bejelentette, megemeli a 737-es közvetlen konkurensének számító A320-as család gyártási ütemét. Az európai repülőgépgyár jelenleg egy hónapban 42 gépes kibocsátással dolgozik, éppen annyival, amennyire a Boeing most emelt, de 2016-tól már 44-re, majd 46-ra készülnek tornászni a szintet.