Az ezredik Sharklet szárnyvég elkészültét ünnepelte közösen az Airbus repülőgépgyár és kizárólagos beszállító partnere, a Korean Air Aerospace Division. A ceremónia kettős apropóval szolgált, ugyanis a két cég 25 éves együttműködésének évfordulója is épp mostanra esett.

Sharklet, az Airbus A320-as típuscsalád új szárnyvégi kiegészítője. Sokat lehetett róla hallani, nagy hírverést csinált neki az Airbus, de persze volt is miért, hiszen a 2.4 méter magasra felnyúló kiegészítő 4%-os üzemanyag takarékosságra képes. A csekélyebb kerozin fogyasztásból adódóan pedig az üzemeltetők hosszabb útvonalakra (+100 tengeri mérföld), vagy nagyobb hasznos teherrel (+450kg) repülhetnek.

Az efféle előnyök pedig manapság nagyon fontos szempontok a légitársaságok számára, amikor a gazdaságosság, hatékonyság, no és persze hozzácsapva a környezettudatosságot is mind-mind kulcsszavaknak számítanak.

Az Airbus 2012 decembere óta kínálja új építésű A320-as típusaihoz a Sharklet szárnyvéget, mint opcionális kiegészítőt. Az A320ceo (current engine option) családon belül az A319-es, A320-as és A321-es modellekhez elérhető elem a várhatóan 2015 októberében forgalomba álló – ugyanezen altípusokból álló – új generációs A320neo (new engine option) gépeken már az alapfelszereltség része lesz, sőt tavaly bejelentették, 2015-től már nemcsak az újonnan rendelt, hanem a szolgálatban lévő, idősebb gépekhez is elérhetővé teszik a sharkletesítést. Azokhoz is tehát, amelyeknek a szárnyszerkezete eredetileg nem volt előkészítve a „cápauszony” fogadására.

Korean Air Aerospace Division, a Sharklet gyártója

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A toulouseiak 2010-ben választották ki a Korean Air leányvállalatát kizárólagos beszállítói partnerként Sharklet programjuk számára. A távol-keleti ország második legnagyobb városában, Puszanban működő üzem 2012 júliusában látott neki a gyártásnak és a tavalyi év során már elérték a havi ötvenes produktivitási szintet.

Az üzem fontos partnere az Airbusnak, mivel nemcsak az A320-as programban, hanem az A330-as és a legújabb A350XWB gyártásában is közreműködnek. A Korean Air Aerospace Division szállítja előbbi esetében a törzsborítás paneljeit, valamint a padlózat szerelvényeit, míg utóbbi vonatkozásában a kompozitból készülő cargo-ajtókat is.

A Sharklet pedig halad tovább hódító útjára. Az üzemeltetők jelentős része már a korábban lefoglalt, a rendelési listákon szereplő gépeihez is jelzi, ezt az elemet is kéri. A legelső üzemeltető az Air Asia volt, Európában a Lufthansa vett át először Sharkletes Airbust, de lassan egy éve már magyar lajstromú gépek is működnek ezen tartozékkal.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!