A sorozatos visszamondások, törölt megrendelések után az Airbus végre szót ejtett róla, mi lesz a legkisebb, A350-800XWB programjával. Végleges döntés még nem született, de úgy néz ki, hogy átdolgozzák a terveket, a gyáriak ugyanis fontolóra vették, hogy nagyobbítanak a 800-as szérián.

Bajban az A350-es típuscsalád legkisebb tagja, ezt már régóta látnia kellett magának az Airbusnak is. A teljes rendelésállomány már csak 56 gépen áll. A kérdés csak annyi, hogy törlik-e a programot és egyáltalán nem lesz A350-800XWB, vagy a kritikákat figyelembe véve javítanak a paramétereken.

Nos úgy néz ki, hogy az Airbus adna még egy esélyt a kis A350-esnek, mivel fontolóra vették, hogy a gazdaságosabb üzem érdekében megnövelnék a gép méreteit, hosszabb lenne a törzs, hogy több utast vehessen fedélzetére. Minderről John Leahy, az Airbus értékesítési vezetője tett említést, aki szerint az új verzió utasférőhelyben már inkább a Boeing 787-9-es ellenfele lehetne.

Azt egyelőre nem tudni, hogy az A350-800-as jelenlegi, az értékesítési mutatókat tekintve lényegében bukott változatát pontosan mikor vezetné be az Airbus, mivel világossá tették, hogy a sorban hátrébb szorítják és inkább a nagyobb teljesítményű szériákra koncentrálnak. Leahy a 800-ast csak a legnagyobb 1000-es széria után szeretné forgalomba bocsátani, amiből arra lehet következtetni, hogy 2017-nél előbb nem lenne kis A350-es.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A legkisebb, A350-800XWB látványterve számítógépes grafikán. A típus jelenleg 15300km-es hatótáv és 276 fős utaskapacitás teljesítménnyel áll nem éppen sikeres versenyben az ügyfelek kegyeiért. (Forrás: Airbus)


Ugyanakkor azt is leszögezte, hogy amennyiben megszületik a döntés és úgy határoznak, nagyobbítanak a jelenleg felkínált A350-800-ason, nem fognak egy teljesen új gépet fejleszteni, a módosítás is a 900-as rövidített változataként fog futni.

A berepülési programját tavaly június 14-én megkezdett A350-900XWB egyébként 6.3 méterrel hosszabb, mint a jelenlegi, egyelőre csak katalógusokban szereplő 800-as, és ha változatlanul rövidített változatról beszélünk, akkor ennél bizonyára kevesebbel lesz csak megtoldva a mostani, 60.54 méteres 800-as verzió.

A legfontosabb, hogy az átdolgozott A350-800XWB utaskapacitása közelebb kerülne a 300 főhöz, míg a hatótávolságot valamivel visszavennék, de annyiban változatlan lenne, hogy továbbra is nagyobb lenne a 900-asénál. Arról, hogy pontosan hány üléssorral lenne több beépítve még nem született végleges döntés, mivel folyamatos egyeztetések zajlanak az ügyfelekkel.

Az öt közül a harmadik repülőképes A350-900XWB prototípus. A gyár 14350km-es hatótáv és 315 fős utaskapacitást ígér erre a szériára. (Fotó: Airbus)


Az A350XWB az Airbus legújabb generációs, kompozit szélestörzsű típuscsaládja, amelyet háromféle törzshossz kivitelben kínálnak ügyfeleiknek. A legkisebb 800-as, a közepes 900-as, és a leghosszabb 1000-es szériában.

Elsőként az A350-900XWB, a tervek szerint 2014 második félévében áll forgalomba. Indító légitársasága a Qatar Airways lesz. A teljes típuscsalád eddig legsikeresebb tagja a 900-as, amely 567 megrendeléssel büszkélkedhet. Az 1000-es modellre eddig 189-en szerződtek.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!