Kormányzati segítséget kap a hányatott sorsú, már forgalomból kivont utasszállító repülőgépek múzeumi megőrzéséért küzdő Légiközlekedési Kulturális Központ Közhasznú Nonprofit Kft. (LKK) céljainak megvalósításához.

Az MTI mai híre szerint a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren egy XXI. századi elvárásoknak megfelelő repülőmúzeum és légiközlekedési látogatóközpont létrehozására adott a kormány 95 millió forintot – az erről szóló határozat a legutóbbi Magyar Közlönyben jelent meg.

A támogatás forrása az idei állami költségvetés Miniszterelnökség fejezetében a rendkívüli kormányzati intézkedések cím. Az innen átcsoportosított 95 millió forint a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fejezetben, a magyar légiközlekedés-történeti hagyaték létrehozása jogcímcsoportban jelenik meg. A repülőmúzeumot a Légiközlekedési Kulturális Központ Közhasznú Nonprofit Kft. szervezi, ő használja fel a mostani állami támogatást.

Amint arról korábban beszámoltunk, Légiközlekedési Kulturális Központ a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeummal valamint a magyar légiközlekedési ágazat meghatározó szereplőjének közreműködésével együtt dolgozik a Budapest Airporttal a ferihegyi repülőmúzeum teljes megújításán és egy professzionális látogatóközpont kialakításán.

A társaság 2010-ben alakult, a cég tulajdonosai és munkatársai a repülés és a repüléstörténet mellett elkötelezett emberek, van köztük Airbus A320-ason repülő kapitány, repülőiskola-tulajdonos és számos repülésbarát. Az LKK 2013 februárjában kötött szerződést a repülőmúzeum üzemeletetésére és a repülőtér-látogatások lebonyolítására a Budapest Airport-tal. A munka megkezdését nagymértékben hátráltatja, hogy az “Emlékpark” korábbi üzemeltetője a parkot nem hajlandó átadni, ehelyett pereskedésbe kezdett a területért a Budapest Airport-tal.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az LKK ennek ellenére töretlenül dolgozik terveinek a megvalósításán, mert az ország területén található, napról-napra rosszabb állapotba kerülő utasszállító repülőgépek sorsának jobbra fordítása nem tűr halasztást.

A Malév egykori Tu-154-B2 típusú, HA-LCA lajstromjelű repülőgépe évek óta áll gazdátlanul és rendkívül leromlott állapotban a budapesti repülőtér egyik félreeső szegletében. Ez a repülőgép volt a magyar légitársaság első „nagyvasa”, így kiemelkedő repüléstörténeti értéket képvisel. LCAladár csak egy példa arra, hogy felbecsülhetetlen eszmei és repüléstörténeti értékű gépek lelhetők fel az országban, ugyan rossz, de még megmenthető állapotban. (Fotó: Csemniczky Kristóf – AIRportal.hu)


A társaság céljai között a történelmi jelentőségű utasszállító repülőgépek megmentése mellett szerepel a magyar légiközlekedés hagyatékainak (pl. veterán földi kiszolgáló járművek, crew-egyenruhák és egyéb relikviák) megóvása és bemutatása is.

„A most elnyert kormányzati támogatás lehetővé teszi, hogy letegyük egy új, a hagyományokat magas színvonalon megőrző, de egyben modern, interaktív légiközlekedési múzeum és kiállítás alapjait.” – mondta el lapunknak Samu Ádám, a Légiközlekedési Kulturális Központ Közhasznú Nonprofit Kft. szóvivője, az AIRportal.hu Légiközlekedési hír- és közösségi portál alapítója.

„A kormány által nyújtott támogatásnak és a szektorban tevékenykedő jelentős piaci szereplők együttműködésének köszönhetően több, a magyar légiközlekedés szempontjából történelmi szerepet betöltő utasszállító repülőgép sorsa fog rendeződni a 2014. évben.

A repülőgépek biztonságba helyezése és restaurálása mellett hangsúlyos szerepet kap a tevékenységünkben, hogy a repülés és légiközlekedés csodálatos világát – a ferihegyi állandó kiállításunkon és az általunk szervezett repülőtér-látogatásokon kívül – a régióban és hátrányos helyzetű kistérségekben is be tudjuk mutatni az érdeklődőknek.” – tette hozzá Samu Ádám.

A Légiközlekedési Kulturális Központ Közhasznú Nonprofit Kft. ügyvezetője, Somogyi-Tóth Dániel által 2012-ben restaurált, teljesen korhű és technikailag is kifogástalan állapotú, veterán Malév Zsiguli. (Fotó: Somogyi-Tóth Péter)

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!