A Turkish Airlines december 6-án kapta kézhez az első, Sharkletekkel szerelt Airbus A321-es repülőgépét. Noha a 180 személy szállítására alkalmas utasszállítót már 2013 júniusában átvette a fuvarozó, a gyár újonnan kifejlesztett szárnyvégeit utólag szerelték fel az alig fél éves keskenytörzsűre. Ezzel a módosítással a török fuvarozó lett az első olyan cég Európában, amely ilyen módon felújított Airbust üzemeltet.

A Sharkletek használatával a társaság összes ilyen repülőgépe mintegy 4 százalékos üzemanyag megtakarítást érhet el, így nem utolsó sorban az A321-es példányokon használatos IAE V2500-as hajtóművek körülbelül évi 900 tonnával kevesebb szén-dioxidot juttatnak a levegőbe.

Az európai repülőgépgyár 2012 decemberében tette lehetővé, hogy az eredetileg nem Sharkletekkel felszerelt A320-as családba tartozó repülőgépekre utólag helyezik fel a különleges szárnyvégeket anélkül, hogy a szárny szerkezetén jelentős módosításokat végeznének el a szakemberek.

Azt, hogy a török légifuvarozó flottájában szolgáló 30 darab A320-as, valamint 14 darab A319-es repülőgépek is meg fogják-e kapni a módosítást, még nem ismeretes, de az biztos, hogy a 43 példányt számláló A321-200-as flotta mindegyik darabja át fog esni az átalakításon.


Az A320-as család 1984-es bemutatása óta az Airbus hatalmas erőkkel munkálkodik azon, hogy egyik legkelendőbb típusa méltó ellenfele legyen a konkurenciának. Ezért dolgozták ki a speciális szárnyvégeket, valamint ezért jelentették be az A320neo, azaz „New Engine Option” programot. Az új, átdolgozott típushoz már új hajtóműveket kínál a gyártó, melyek a Sharkletekkel együtt akár 15%-kal kevesebb üzemanyagot fognak felhasználni.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Turkish Airlinesnak összesen 4 darab A320neo, valamint 53 darab A321neo repülőgépre van érvényes megrendelése, mely mellett további 35 példányra opcionális vásárlási joggal is rendelkezik a leghosszabb keskenytörzsű Airbusra.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!