Jövő tavasszal készül átvenni első Boeing 787-eseit az Air Canada, amely ezen közelgő alkalomból bemutatta legújabb, a típusra szánt kabintermékeit. A kanadai légitársaság kétféle törzshossz kivitelben döntött a Dreamliner mellett, amelynek 8-as és 9-es szériája is a géppark része lesz.

Az Air Canadának összesen 37 darab Boeing 787-esre van rendelése. Ezek közül 15 a 787-8-as, míg 22 a 787-9-es típusváltozatra érvényes. A meglévő Boeing 767-300ER-k váltására érkező Dreamlinerek először jövő tavasszal jelennek meg a flottában. A hosszabb törzsű kivitelre azonban még várni kell, azok csak 2015 júliusától csatlakoznak a céghez, és a 787-es géppark várhatóan 2019 végére válik majd teljessé.

Az összesen 251 üléses kanadai Boeing 787-8-asok fedélzete három komfortosztályt biztosít az utasok számára. A hagyományos turista (Economy) és üzleti (International Business) zónák mellett prémium economy is rendelkezésre fog állni. Az elsődleges célállomások május folyamán Torontóból Zürich és London lesznek, ezeket követően júliusban indul a még hosszabb Tel Aviv-i Dreamliner útvonal.

A legdrágább osztályra jegyet váltó 20 utas 1-2-1 elrendezésű, ággyá alakítható és masszázs funkcióval is bíró ülésekkel találkozhatnak majd a fedélzeten, ahol a szórakoztatásról az észak-amerikai légitársaságok körében egyedülálló, 18″-os személyes képernyő gondoskodik, de természetesen a saját eszközök is könnyedén használhatók lesznek az elektromos csatlakozóaljazok és USB-töltők segítségével. Az ellátás újdonsága továbbá, hogy a kényelmes business ülésekben helyet foglalva a híres olasz márka, a Lavazza frissen pörkölt specialitásait fogyaszthatják az utasok.


Az Air Canada Dreamliner bemutató filmje. (Forrás: Air Canada YouTube Csatorna)

A 21 fő számára igénybe vehető Premium Economy 2-3-2 elrendezésben minden ülés háttámlájába épített 11″-os monitort és elektromos csatlakozókat tartalmaz. A nagyobb és tágasabb utastér mellett az itt utazók szélesebb étel-, és italválasztékban is részesülhetnek, valamint a földi szolgáltatások tekintetében prioritás jár számukra a check-in és poggyász kézbesítés terén is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A legtöbbek számára érdekes turista osztály 210 férőhellyel rendelkezik, az ülések szabványos, 3-3-3 elosztásúak. A fedélzeti programcsatornákat 9″-os monitor közvetíti a háttámlából, és itt is jár mindenkinek töltő, valamint USB-csatlakozás. A lábteret illetően a prémium turista 38 hüvelykes, azaz 96.5 cm-es, míg az általános turista már csak 31 hüvelykes, ami átszámítva 78.7 cenitmétert jelent.

A Star Alliance légiszövetséget erősítő Air Candada szélestörzsű flottája túlnyomó részt Boeing típusokkal üzemel: 27 darab B-767-300ER és 21 darab B-777-200LR/-300ER mellett mindössze 8 Airbus A330-300-as teljesít hosszú távú, nagy sűrűségű útvonalakat. A regionális és keskenytörzsű gépparkot az A320-as típuscsalád és az Embraer ERJ-190-es alkotják, de épp folyamatban van egy jelentős flottabővítési program, amelynek részeként szóban forog a legújabb kanadai gyártmány, a Bombardier CSeries beszerzése is.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!