Rövidített hatótávú, regionális jellegű útvonalak teljesítésére specializált A350-900XWB variánst kínál ügyfeleinek az Airbus – jelentette be John Leahy, értékesítési igazgató a Reuters hírügynökségnek adott interjújában ma Párizsban.

Külső paramétereit tekintve semmiben sem lesz más az A350-es típuscsalád közepes törzshosszúságú tagjára alapozott regionális variáns, de rövidebb hatótávval és gyengébb hajtóművekkel áll majd azoknak a légitársaságoknak a rendelkezésére, amelyeknek belföldi, vagy regionális útvonalaikon egy gazdaságosan üzemeltethető, de szélestörzsű utasbefogadóképességű típusra van szükségük.

Az ötlet egyáltalán nem ördögtől való, hiszen Ázsia nagy forgalmú útvonalain több légitársaság is alkalmaz nagyteljesítményű típusokat. Nem ritka, hogy A380-as Superjumbo teljesít a valós hatótáv teljesítményétől jelentősen elmaradó járatokat. Egyértelmű, hogy az Airbus erre a piacra szánja regionalizált A350-es típusát.

Műszaki részleteket egyelőre nem tudni, de az Airbus szóvivője szerint az újonnan kínált A350-es utaskapacitásban és hatótáv-teljesítményben a Boeing 787-10-es típusának lehet ellenfele.

Az amerikai konkurens épp a héten, Párizsban jelentette be, hogy útjára indítja 787-10-es programját. A leghosszabb törzsű Dreamliner 12964km-es hatótávval és 300-330 fős utaskapacitással készül hódító útjára. Ezzel szemben az A350-900XWB standard verziója 15000km-es hatótávra és háromosztályos elrendezésben 314 utas szállítására alkalmas, ami azt jelenti, hogy a toulouseiak várhatóan 2000km-rel könnyítik a gépet, miközben megmarad a 300 fős utaskapacitás.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Bemutatkozik Párizsnak az A350XWB prototípus

Mindeközben Fabrice Brégier, az Airbus elnök-vezérigazgatója bejelentette, hogy amennyiben az időjárás engedi az A350XWB (MSN1) prototípus június 21-én, pénteken délután 1 órakor egy üdvözlő áthúzás erejéig tiszteletét teszi Párizsban – mintegy megkoronázva a légi szalon üzleti részének végét és demonstrálva a legújabb európai típus készenlétét.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!