Nem száll fel 2014-ben a kínai Comac repülőgépgyár C919-es prototípusa. A késés konkrét indokát nem közölték, de iparági források szerint a kompozitból készülő alkotóelemek okoznak bonyodalmakat.

Várhatóan csak 2015 második negyedévében teljesíti első felszállását a Comac C919-es új generációs keskenytörzsű utasszállító repülőgép prototípusa – tudta meg a kínai gyártóhoz közelálló forrásból az Aviation Week magazin.

A módosított ütemterv szerint az első C919-es 2014 decemberében gördül ki a végszerelő csarnokból, majd a berepülést követően 2016-ban kerülhet átadásra az első sorozatgyártott példány a megrendelője számára. Kétkedő szakértők szerint azonban reálisabb 2018-as forgalomba állítással kalkulálni.

Még áprilisban derült ki ugyanis, hogy a Comac mégsem kompozitból készíti a szárny főtartóját, hanem marad a jól bevált alumíniumnál. Az eredeti tervekben körülbelül 20% részben alkalmazott volna kompozitból készült alkotóelemeket a Comac, de a komplikációk és a program további csúszásának elkerülése érdekében ez várhatóan legalább a felére csökken.

A fiatal gyártó előrelátását dicséri, hogy már a program kezdetén számolt a kompozit anyaghasználat rizikójával és alumínium-alternatívát is kidolgoztatott fejlesztőmérnökeivel.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Comac 2008-ban indította útjára a C919-es programot. Hajtóműgyártó partnerként a CFM Internationalt választották, amely LEAP-1C típusával készül az Airbus A320-as és Boeing 737-es piaci ellenfeléül szolgáló kínai utasgép meghajtására.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!