Jól halad a Boeing 787-es Dreamliner hosszított törzsű típusváltozatának a gyártási programja. Erről Randy Tinseth, a Boeing Commercial Airplanes marketingért felelős alelnöke adott írt blogjában.

A tervezettnél három héttel korábban készült el és érkezett meg az everetti gyárközpontba a Boeing 787-9-es vízszintes vezérsíkja. Az amerikai repülőgépgyár kompozit alkatrészek gyártására specializált tukwillai üzeméből származó elem az első leglátványosabb része a készülőben lévő nagy Dreamlinernek.

A 9-es széria a 787-es típuscsalád második tagja lesz. 6.1 méterrel hosszabb törzsének köszönhetően 40 utassal többet vehet fedélzetére, mint a 787-8-as. Míg a 787-8-as utasbefogadóképessége 210-250 fő közötti, addig a 9-es 250-290 utassal repülhet. Hatótávolsága maximum 15750km.


Randy Tinseth tájékoztatása szerint a gyártási program az idei év közepére ér a végszerelési stádiumba, vagyis ekkor kezdik meg az első 787-9-es összeszerelését. A prototípus szűzrepülését 2013 második felében tervezik végrehajtani, hogy a típus első megrendelője az Air New Zealand 2014 elején már át is vehesse első Dreamlinerét. Az új-zélandi légitársaságnak 10 787-9-esre fix és további tízre opciós vásárlási szerződése van.

Az Air New Zealand kiöregedett Boeing 767-300ER típusait készül váltani az új kompozit szélestörzsűvel. Ausztráliába és Japánba tartó középhatótávú járataik mellett új hosszú távú járatokon is szolgálatba kívánják állítani a típust.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A légitársaság még dolgozik a kabinkonfiguráció véglegesítésén, de szándékaik szerint három komfortosztályt kínálnak majd Rolls-Royce Trent 1000 típusú hajtóművekkel szerelt Dreamlinereik fedélzetén.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!