Február 14-én teljesített először járatot Il-96-400T típusú cargo repülőgép az Amerikai Egyesült Államokba. A Polet Airlines Iljusinja a Texas állambeli Houstonba szállított teherárut.

A Polet Airlines Il-96-400T cargo gépe az első, amely ebből a típusváltozatból járatot teljesített és leszállt az Amerikai Egyesült Államokban. Az RA-96101 lajstromú, 1997-ben gyártott Il-96-os Jakutszkból indult Houstonba, majd onnan az alaszkai Anchorage-ba, ahonnan Juzsno-Szahalinszk orosz repülőtérre tért vissza.

A három fős hajózószemélyzettel üzemeltethető típus maximális hatótávja a légitársaság adatlapja szerint 14500km. Az Il-96-400T hasznos terhelhetősége 92 tonna, amire szükség is lehetett, mivel az első amerikai út során olaj-, és gázipari felszereléseket szállított a négyhajtóműves Iljusin.

Összehasonlításképp a McDonnell Douglas MD-11F változata 89 tonna szállítására képes. Az orosz gyártmány előnye, hogy kategóriájában a legnagyobb rakodóajtóval rendelkezik, amely jelentősen megkönnyíti a nagyméretű terhek mozgatását.


A Polet Airlines összehasonlító adataiból kiderül, hogy a példaként hozott MD-11-eshez képest az Il-96-400T fő fedélzeti rakodóajtaja 1.35 méterrel szélesebb (4.85 m) és 0.27 méterrel magasabb (2.87 m) felületet nyit meg a törzsön.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A napokban a Cubana de Aviación kapcsán került a légiközlekedési sajtó előterébe az Il-96-os korszerűsített változata, a jól ismert -300-as szériához képest 8.6 méterrel hosszabb törzsű, Il-96-400-as, mivel a kubai légitársaság szándéknyilatkozatot írt alá három darab utasszállító változat vásárlására. Mint közben kiderült, orosz lapértesülések szerint a kubaiak teherszállító gépből utasgéppé alakított Il-96-400-asokat üzemeltetnének az Ilyushin Finance Corporation finanszírozási konstrukciójában.

Az 1989 óta működő Polet Airlinesnál három Il-96-400T teljesít szolgálatot és további két gép van rendelés alatt ebből a típusból. A flotta egyébként még négy darab An-124-es Ruslant, valamint két darab An-148-ast számlál az öt darab Saab 2000-es és négy darab Saab 340-es turbolégcsavaros nyugati gyártmányok mellett.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!