Legalább tizennégy Airbus A320neo áll világszerte a földön, mert a problémás Pratt&Whitney-hajtóművek javítócsomagjai és az új szerkezetek sem érkeznek időben. A gyártó késlekedése miatt az Airbus sem képes annyi példányt leszállítani az üzemeltetőknek, amennyit szeretne.

Szép vonalú, de beteg: a PW-szerkezetek gondja számos légitársaságok érint (Fotó:AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Szép vonalú, de beteg: a PW-szerkezetek gondja számos légitársaságok érint (Fotó:AIRportal.hu)

Tovább folytatódik az amerikai hajtóműgyártó, a Pratt&Whitney kálváriája, és emiatt az Airbus, valamint a légitársaságok gondjai is gyűlnek.

Az A320neo új generációs PW-szerkezetein, amint arról az AIRportal.hu is több cikkben beszámolt, súlyos műszaki hiányosságokat találtak világszerte.

Az airwaysmag.com cikke szerint legalább tizennégy, egyes források szerint tizenhat A320neo parkol a reptereken emiatt.

Az IndiGo légitársaság a huszonkét példány közül kilenc A320neo-t nem enged felszállni, de szintén a betonon árválkodik egyebek mellett a Spirit, a Hong Kong Airlines, a LATAM-csoport és az ANA több gépe is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Pratt & Whitney PW1100G-JM típusú hajtómű az A320neo első tesztpéldányán. (Fotó: AIRportal.hu)

Az aero.de összefoglalója szerint az indiai fapados azt közölte, hogy az Airbus és a Pratt dolgozik a megoldáson. Az indiai légügyi hatóság a típust üzemeltető két ottani légitársaságot kötelezte, hogy a birtokukban lévő A320neó-kon ezer repült óra után ötszáz óránként kell ellenőrizni a PW1100G típusú hajtóműveket.

Emellett a Pratt tanácsára nem szabad az A320neó-kkal harmincezer láb (mintegy kilencezer méter) magasság fölé emelkedni, az olajkörök meghibásodásának veszélye miatt.

A Pratt-hajtóművek égésterének tömítési problémái, elégtelen olajtömítések és fémrészecske-szennyeződések miatt kerültek a figyelem középpontjába az elmúlt hónapokban, ahogy az AIRportal.hu is megírta.

Az új karbontömítések már három hónapja rendelkezésre állnak, az egyéb módosítások mellett, a Pratt folyamatosan küldi ki a javítócsomagokat. Azonban képtelen tartani az ütemet, hiszen a már üzemelő szerkezetek javítása mellett újabb és újabb hajtóműveket is kell gyártania. Ennek következtében az Airbusnál is jelentkezik gond, nem tudnak annyi A320neó-t és A321neó-t leszállítani a légitársaságoknak, mint amennyit a gyártósor lehetővé tenne.

Az első félévben csak ötvennégy A320neo és öt A321neo találhatott gazdára, de ezek között főképp az alternatív hajtóművel szereltek, a CFM Leap-1A-val ellátott példányok vannak.

A Spirit két földre parancsolt A320neója