Egy híján 200 kereskedelmi célú repülőgépet adott át megrendelőinek a Boeing Company az idei harmadik negyedévben, amely minden eddigi teljesítményt felülmúl. Az amerikai gyáróriás rekorddöntő évet él, legutóbb az idei második negyedév állított csúcsot, akkor 197 darab utas-, vagy teherszállító Boeing került üzemeltetőkhöz.

A Boeing everetti átadóközpontjának bejárata. (Fotó: Boeing Company) | © AIRportal.hu

A Boeing everetti átadóközpontjának bejárata.
(Fotó: Boeing Company)

A július-augusztus-szeptember hónapokat átölelő harmadik negyedévi teljesítményben a típusonkénti bontásban az amerikai repülőgépgyár 126 darab 737-est, 4 darab 747-est, 5 darab 767-est, 27 darab 777-est és 37 darab 787-est szállított le a megrendelőinek, amely az előző évi azonos időszakhoz viszonyítva tizenhárom géppel jelent többet. Egyedüli azonosság, hogy akkor pontosan ugyanannyi 777-es készült el átadásra mint idén.

Az egész éves produktivitást nézve a Boeing az idei év első kilenc hónapjában összesen 580 darab repülőgép átadásánál tart, amelyből figyelemre méltó az új 787-es típuscsalád 101 darabos géptömege. Ezzel ugyanis a Dreamliner, amely jelenleg kétféle típusváltozatban készül tartja a vezető szerepet a szélestörzsű kínálatban. A közel azonos teljesítményű 767-esből 14 darabon, a nagyobb teljesítményű 777-esből 77 darabon, míg a legnagyobb 747-8-asból 13 darabon áll az átadott gépek mérlege.

A legnagyobb példányszámban nem meglepő módon továbbra is a keskenytörzsű sikertípus, a 737NG készült. 2015-ben eddig 375 darab került légitársaságok, vagy lízingcégek tulajdonába. A 737-es esetében töretlen érdeklődés mutatkozik, csak a 737-800-as altípusból még 1150 gép vár gyártásra, az új generációs 737 MAX család 2869 darabos hátralékáról nem is beszélve.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A kereskedelmi szektorban már csak teherszállító változatban versenyképes 767-es, valamint mérhető sikereket ugyancsak a cargo piacon felmutatni képes 747-8-as, amelynek gyártását 2016. márciustól havi egy gépre, tulajdonképpen alapjáratra veszi vissza a Boeing jól tükrözik az adatokat.

A 777-es programja, amely az újabb generáció, a 777X érkezése előtt 2016-ban még egy utolsó ráncfelvarráson esik át 235 gépes gyártási hátralékon áll, amelyből 190 az utasszállító 777-300ER és 45 a cargo-ajtós 777F. A katalógusokban kétféle utasos típusváltozatban szereplő 777X ugyanakkor 306 megrendelést tudhat magáénak. Megvilágítva a 787-es vezető pozíciójának hátterét a Dreamlinerekből 1097 darabot adott el a Boeing, amiből 768 vár gyártásra, a rendelkezésre álló szeptember végi adat szerint.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!