Megnövelt hatótávú Airbus A321-est dob piacra az európai repülőgépgyár. Az új, 97 tonnás típusváltozatot az amerikai Air Lease Corporatoin (ALC) lízingcég indítja, amely 30 darab A321LR (Long Range) változatra kötött vásárlási megállapodást. Íme az Airbus új, nagy hatótávra is alkalmas keskenytörzsű ajánlata!

Airbus A321neoLR látványterv. (Forrás: Airbus) | © AIRportal.hu

Airbus A321neoLR látványterv. (Forrás: Airbus)

Immáron biztosra vehető az Airbus megnövelt hatótávú A321-esének programindítási szándéka, miután az európai repülőgépgyár elnök-vezérigazgatója, Fabrice Brégier a mai sajtótájékoztatója keretében hivatalosan is bejelentette az A321LR változatát.

Az Airbus elmúlt évet összegző és az új évet megnyitó nemzetközi sajtókonferenciáján elhangzott bejelentést aztán John Leahy, a toulouse-i központú gyártó értékesítési igazgatója részletezte, amely szerint az új típusváltozatnak már az első ügyfele is megvan a Los Angeles-i központú Air Lease Corporation (ALC) személyében. A magyar származású, Leahy által a beszédében csak az „iparág keresztapjának” titulált Steven F. Udvar-Házy vezetette lízingcég összesen 30 darab A321LR-re kötött vásárlási megállapodást.

Udvar-Házy, aki az ALC-t megelőzően a mindmáig egyik legfajsúlyosabb lízingcég, az ILFC elsőszámú vezetője is volt, minden bizonnyal alapos fantáziát lát a hosszú távú járatok teljesítésére is alkalmas keskenytörzsű Airbusban, mivel Leahy felvezetőjéből kivehetően határozott szándéka volt, hogy az ő cége indítsa az új típusváltozatot, amely egyébként a már gyártásból kivont, új átadást utoljára 2005-ben megélt Boeing 757-200-as konkurenciájaként azonosítható. Annak a gépnek, amely akárhogy is, de utód nélkül maradt, ugyanis sem az A321-es Airbus, sem pedig a Boeing 737-es család legnagyobbja, a 900-as széria nem tudta igazán pótolni.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Nagyobb hatótávval és költséghatékonyabb üzemmel érvel az Airbus

Képernyőfotó az Airbus mai sajtótájékoztató közvetítéséből, miközben John Leahy az A321LR változatáról beszél. (Forrás: Airbus YouTube Csatorna) | © AIRportal.hu

Képernyőfotó az Airbus mai sajtótájékoztató közvetítéséből, miközben John Leahy az A321LR változatáról beszél.
(Forrás: Airbus YouTube Csatorna)

A magyarázat szerint az Airbus azért döntött az A321-esre alapozott LR-verzió startja mellett, mert egyértelmű igényt látnak egy korszerű és költséghatékony típusra ebben a szegmensben, amely elsődlegesen az észak-amerikai kontinens keleti partja és Európa közötti forgalomban lehet sikeres, leváltva a még szolgálatban lévő 757-es Boeingeket. Az Airbusnál erre mintegy 500 gépes igényt prognosztizálnak. A program indítását pedig újabb piacok, új megrendelők további 500 gépes várható keresletében látják még inkább igazoltnak.

A potenciális üzemeltetőket tekintve, földrajzi régiós bontásban az említett legfőbb vonalon, a transzatlantin túlmenően az Airbus Észak-Európa és Ázsia, Ausztrália és Délkelet-Ázsia, Európa és Közel-Kelet, Európa és Nyugat-Afrika, valamint az Észak-, és Dél-Amerika között bonyolódó légiforgalomban lát komolyabb felvevő piacot. A vevők kegyeiért folytatott versenybe az Airbus 25-30%-kal takarékosabb üzem, és a 757-200-asnál nagyobb hatótáv ígéretével száll be. A gép fedélzetét a SpaceFlex koncepcióra építve két-osztályos elrendezésben 206 utas szállítására alkalmasan kínálják.

Az új, 2019 elejére forgalomba kerülő változat, amely már az új hajtómű opciós, sharklet szárnyvégekkel alapfelszereltségként ellátott NEO-szériában készül, a kiegészítő üzemanyag tartályainak köszönthetően 4000 tengeri mérföldes (7400 km) hatótávval, vagyis legkevesebb 100 mérfölddel tesz túl az annak idején 1983-ban bevezetett Boeing 757-200-as teljesítményén.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!