Bombardier CRJ100 és CRJ200 típusokra érvényes cargo átalakítási jogosítványt szerzett az amerikai Aeronautical Engineers Inc. (AEI) a kanadai repülőgépgyártól.

A floridai Miamiban működő Aeronautical Engineers Inc. a Bombardier repülőgépgyár szerződött partnereként végezheti a CRJ100, valamint CRJ200 regionális utasszállító típusok teherszállító konverziós programját.

Az AEI által átalakított gépek típusmegnevezése CRJ100, illetőleg CRJ200 Special Freighter (SF) lesz. A típust igénybe vevő légifuvarozók számára az AEI nagyméretű rakodóajtót, valamint a teheráru mozgatására szolgáló sínrendszert épít ki a Bombardier fedélzetén. A fejlesztési költségeket az amerikai cég vállalta magára.


Az utasszállító verzióból átalakított CRJ-k az AEI tervei szerint 6.7 tonna hasznos terhet vehetnek fedélzetükre. A főfedélzet rakodóajtaja pedig 2.39 méter széles és 1.96 méter magas felületet nyit majd meg a törzsön.

Az első CRJ100/200 átalakításához, illetőleg forgalomba állításához még szükséges a legfontosabb légügyi hatóságok, így az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA), valamint az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) típusengedélyeinek megszerzése is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A típus utasszállító változata nagy népszerűségnek örvend az orosz piacon, így a vállalat a cargo verzió sikeressége érdekében az orosz hatóságok üzemeltetési engedélyeit is meg kívánja szerezni.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!