Az EVA Air légitársaságot, pontos nevén az EVA Airways Corporation-t 1989-ben alapította a tajvani Evergreen Group. A csoport világméretű logisztikai cég, első sorban tengeri áruszállítással foglalkoznak, azonban van a portfoliójukban az EVA Air mellett regionális légitársaság (UNI Air), szállodák és buszos-transzfer szolgáltatás is.

Az EVA Air légitársaság központja Tajvanban van, a Taoyuan Nemzetközi Repülőtéren, amely Taipei város közelében található. A légitársaság több, mint 60 célállomásra, Ázsiába, Ausztráliába, Európába és Észak-Amerikába is üzemeltet utasszállító és cargo járatokat.

Az EVA Air összesen 59 darab repülőgéppel rendelkezik, ebből 42 utasszállító, 17 darab cargo repülőgép. A cég utasszállító flottája döntően szélestörzsű repülőgépekből áll, vegyesen Airbusokból és Boeingekből.

„A légitársaság elkötelezte magát a modern, Boeing 777-300ER típus mellett, melyből jelenleg 15 darabot üzemeltet és további 7 darabra van rendelése. A flottába 2014. és 2016. között érkező 777-esek a jelenleg használt Boeing 747-400/400M típusokat hivatottak leváltani” – nyilatkozta lapunknak Martin Hirl, az EVA Air régióért felelős értékesítési és marketing vezetője.

A Boeingek mellet a cég rendelkezik 11 darab Airbus A330-200-as és 5 darab A330-300-as repülőgéppel is. Bécsbe jelenleg az Airbus A330-200-asok járnak, azonban 2014-től végleg Boeing 777-300ER repülőgépek váltják majd az Airbusokat a Taipei-Bécs vonalon is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A 777-esek nagy előnye az Airbusokkal szemben, hogy ezeken a gépeken a modernebb és kényelmesebb belső tér mellett már elérhető a „premium economy class”, azaz a prémium turista osztály, amelyet a légitársaság elsőként 1991-ben vezetett be. A premium economy class egy átmeneti szolgáltatás a turista és a business osztály között, a turista osztályon történő utazásnál jóval nagyobb kényelmet és jobb fedélzeti szolgáltatást biztosít, a business jegyek áránál lényegesen olcsóbban. A triplaheteseken szintén elérhető a Royal Laurel Business Class, amely már 180 fokban dönthető, teljes értékű ággyá alakítható ülések mellett, csaknem 40cm képátmérőjű érintőképernyős fedélzeti szórakoztató rendszert is kínál.

Az EVA Air regionális leányvállalata az UNI Air 10 darab új generációs ATR 72-600 típusú repülőgépre adott le megrendelést. Az UNI Air volt az első ázsiai légitársaság, amely használatba vette az új európai turboprop típust, leváltva ezzel a korábbi Dash-8-as repülőgépeit.

Az EVA Air járatai heti 16-szor repülnek Európából Ázsiába, a cég remek csatlakozásokat kínál a Távol-Kelet irányába a bécsi repülőtérről heti három alkalommal. Az EVA Air gépeivel továbbá Párizs (CDG – 3/hét), London (LHR – 7/hét), Amszterdam (AMS – 3/hét) repülőtereiről is el lehet jutni Taipeibe.

Taipeiből a légitársaság és a regionális leányvállalat (UNI Air) hálózatán kiváló csatlakozási lehetőségek kínálkoznak Dél-Kelet Ázsiába, Japánba, Kínába és Ausztráliába is.

Fotó: Csemniczky Kristóf / AIRportal.hu

Taipei azonban egy rendkívül jó „stopover” megálló lehet az utazók számára, mert bár nem tipikus utazási célpont az európai utazóközönség számára, 1-2 napos megállásra, városnézésre, vásárlásra sokakat érdekelhet. Az EVA Air ennek érdekében rugalmas lehetőségeket biztosít az utazások megszakítására, valamint helyben is nyújt szolgáltatásokat (transzfer, városnézés, stb) – mondta el lapunknak Tóth Attila, az EVA Air-t Magyarországon képviselő AVIAREPS Magyarország Kft. Ügyvezető Igazgatója.

A magyar utazóközönség számára a bécsi reptér közelsége miatt méltán kedvelt járat leszáll Bangkokban is, ahonnan a könnyen elérhető, népszerű thaiföldi nyaraló desztinációk (pl. Koh Samui, Phuket) különösen keresettek.

További előny lehet, hogy EVA Air nemrégiben csatlakozott a Star Alliance légiszövetséghez, így a Miles&More törzsutasprogramban részt vevő utazók már a légitársaság hálózatán is gyűjthetik a mérföldeket és kihasználhatják a kártyájuk által biztosított előnyöket is – mondta el Tóth Attila az AIRportal.hu-nak.

Az EVA Air Európába közlekedő repülőgépei:
Airbus A330-200:

Boeing 747-400:

Boeing 777-300ER:

Fotók: Samu Ádám / AIRportal.hu

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!