Átvette az első Boeing 737 MAX-ot a malajziai Malindo Air Seattle-ben, a flottába további hét érkezik a jövőben. Ezzel kezdetét vette a Boeing legsikeresebb modelljének, a 737-es történetének újabb fejezete.

A Boeing lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint az átadáson Kevin McAllister, a Boeing kereskedelmi típusokért felelős vezetője és a társaság vezérigazgatója azt mondta, a gép meg fogja változtatni a keskenytörzsű repülőgéppiac „arcát”. A MAX 8-as 737 kategóriája legjobbja, amely utánozhatatlan teljesítményt és gazdaságosságot nyújt az ügyfeleknek – hangsúlyozta.

Chandran Rama Muthy, a légitársaság vezérigazgatója azt kiemelte, hogy a Next Generation 737-esek eddig rendkívül jó szolgálatot tettek a légitársaságnak, biztosították a folyamatos növekedést. A folyamatot a MAX-okkal tovább folytathatják, és az eddigieknél is olcsóbb jegyárakat kínálhatnak az utasaiknak.

A világ első Boeing 737 MAX-ának felszállása a Malindo Air színeiben Seattle-ből. (Fotó: Boeing Company) | © AIRportal.hu

A világ első Boeing 737 MAX-ának felszállása a Malindo Air színeiben Seattle-ből. (Fotó: Boeing Company)


A Boeing 737 MAX 8-as első példánya még 2015. december 8-án készült el, a gyártó ekkor mutatta meg a nagyvilágnak először a gépet. Mintegy két hónappal később el is kezdték a berepülési programot, a típus 2016. január 29-én teljesítette szűzfelszállását Rentonban, a szűzrepülés az elvártak szerint zajlott, nem történt semmilyen váratlan esemény, nem merült fel probléma.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A 737 MAX a jelenlegi Next Generation továbbfejlesztett változata, amely egyebek mellett gazdaságosabb CFM LEAP hajtóműveket és új, kettős tollazatú szárnyvégeket (wingleteket) kap a költséghatékonyabb üzemelés érdekében.

A Boeing számításai szerint az új modell 20 százalékkal kevesebb kerozinnal is beéri elődjéhez képest, és az A320neóhoz képest a székenkénti üzemelési költsége 8 százalékkal alacsonyabb lehet.

Az amerikai légitársaság eddig közel 3700 darabra kapott megrendelést 86 ügyféltől, a legnagyobb vevőjük az indiai Spicejet, akik 205 darabra kötöttek szerződést a Boeinggel. Hogy ki legyen az első üzembe helyező, nagyon sokáig nem volt világos. Először a Boeing egyik legnagyobb vevőjét, a Southwestet emlegették, majd képbe jött a Norwegian Air Shuttle is, végül pedig a Malindo Air jött ki „győztesen” a versenyből.

A Malindo Air viszonylag fiatal maláj légitársaság, 2013-ban alapították, központja a Kuala Lumpur-i nemzetközi repülőtéren van, jelenleg 45 gépes flottával üzemeltetnek járatokat 43 célállomásra. A keskenytörzsű flotta turbólégcsavaros ATR72-esekből és Boeing 737-esekből áll. Szélestörzsű gép még nem állt náluk szolgálatba, de rendelésük van az Airbustól három darab A330-300-asra.

A társaság 2017 áprilisában lett az IATA tagja, utasforgalmáról, illetve üzleti eredményeiről a társaság a honlapján nem közölt adatokat.

Time to Think MAX

Forrás: Boeing