Június 30-án átvette az első Airbus A350-900XWB utasszállító repülőgépét a Vietnam Airlines, amely ezzel a típus második üzemeltetőjévé lépett elő az indító légitársaság, Qatar Airways után. Az Airbus nagy ünnepséget szervezett Toulouse-ban az átadásra. Ez az ötödik forgalomban lévő A350XWB.

Ünnepi csoportkép a toulouse-i átadóközpontban. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Ünnepi csoportkép a toulouse-i átadóközpontban. (Fotó: Airbus)
Szemtől szemben a vietnámi flotta legújabb generációs utasszállító típusával. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Szemtől szemben a vietnámi flotta legújabb generációs utasszállító típusával. (Fotó: Airbus)
Repülés közben. A Vietnam Airlines összesen 14 darab A350XWB-t rendelt. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Repülés közben. A Vietnam Airlines összesen 14 darab A350XWB-t rendelt. (Fotó: Airbus)
A típus első hosszú távú úti célja Párizs lesz. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

A típus első hosszú távú úti célja Párizs lesz. (Fotó: Airbus)
A mai legkorszerűbb Airbus, az A350XWB a Vietnam Airlines székezésében összesen 305 utast vehet a fedélzetére. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

A mai legkorszerűbb Airbus, az A350XWB a Vietnam Airlines székezésében összesen 305 utast vehet a fedélzetére.
(Fotó: Airbus)

A holland AerCap lízingcég finanszírozási konstrukciójában beszerzett A350-900-ast a Vietnam Airlines a héten tervezi forgalomba állítani. A vadonatúj típus, amelynek fedélzetén összesen 305 utas foglalhat helyet eleinte a főváros, Hanoi és Ho Si Minh-város között fog közlekedni a személyzet gyakorlatszerzése és a géppel való összeszokás érdekében. Hosszú távú járaton elsőként Párizsba repül majd a vietnámi A350-es.

A lótuszvirágos A350XWB utasai háromféle komfortosztály közül választhatnak a gép fedélzetén: 29 business class, 45 premium economy és 231 economy üléselosztásban. Ez 22 üléssel több annál, amennyit az ötcsillagos Qatar Airways kétosztályos berendezésben az A350-esei fedélzetén rendszeresített. A Vietnam azonban még így is 20 üléssel alatta marad annak a kapacitásnak, amelyet az Airbus a katalógusaiban háromosztályos konfigurációban a típusra kényelmesen ajánl.

A Vietnam Airlines eredetileg 2007-ben kötelezte el magát az Airbus legújabban kínált, kompozit generációt képviselő szélestörzsű típusa iránt, amelyből azóta összesen 14 darabra formált igényt. Tíz A350-900-as közvetlenül az Airbustól, négy pedig lízingcég útján kerül a flottába 2020-ig bezárólag. Az Airbus és a délkelet-ázsiai ország nemzeti légitársaságának kapcsolatai azonban ennél is régebbre nyúlnak vissza. Mintegy két évtizeddel ezelőtt az Airbus volt az első nyugati gyártó, amelynek típusai megjelentek Vietnám polgári légiközlekedésében.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Napjainkban félszáznál is több Airbus teljesít szolgálatot a Vietnam Airlinesnál. 49 keskenytörzsű A321-es és 10 nagy hatótávú A330-as működik a légitársaságnál, ami igen erős alapot képez a továbbiakra nézve is. Jóllehet, a Vietnam Airlines nem elégedett meg mindazzal, amit az A350XWB nyújtani tud, mert a konkurencia kompozit nagygépéből, a Boeing 787-es Dreamlinerből is rendeltek maguknak. Ezzel szembe menve más légitársaságoknál manapság sokat hangoztatott flotta-homogenizációs törekvésekkel.

A kizárólag Rolls-Royce Trent hajtóművel üzemeltethető A350-900-asból az Airbusnak eddig több, mint 595 darabot sikerült értékesítenie.

A listaáron 304,8 millió dollárba kerülő típust a Qatar Airways idén januárban állította elsőként menetrendszerű forgalomba. A katari légitársaságnál a mai napig négy A350-900-as van szolgálatban. A Vietnam Airlines első A350-ese tehát még csak az ötödik sorozatgyártott gép a típusból. Az idei évben várhatóan két újabb légitársasággal bővül az üzemeltetők köre. Az első európaival, a Finnair-rel, valamint az első amerikaival, a brazil TAM Linhas Aéreas-szal.

Vietnam Airlines A350XWB – Így készült videó

Forrás: Airbus YouTube Csatorna

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!