CímlapFórum kezdőlap  Repülésbarátok közösségi fórumai, fotók, beszámolók  Repülős útibeszámolók  New York - Grazie Alitalia!

New York - Grazie Alitalia!

Élménybeszámolók, vélemények repülős utazásokról, légitársaságok és repülőterek szolgáltatásairól.

Hozzászólás Szerző: Bal | Dátum: 2013.03.03. 17:33 | New York - Grazie Alitalia!


Sokan kérték, hogy írjak beszámolót erről az útról, úgyhogy íme. Mivel spottingolás nem volt benne, ezért csak ide a repülős élménybeszámolókba kerül, de azért megpróbálom kihozni belőle a legtöbbet.

Szóval úgy akadt, hogy januárban párommal kiugrottunk New York-ba. Alapvetően nem volt szándékunkban, de egy csúnyán elrontott Alitalia-s akciónak köszönhetően 11.400,- Ft-ért (igen ennyi!) sikerült venni két open-jaws jegyet. A lényeg röviden az, hogy az Alitalia japán oldalán meghirdettek egy kuponkódot, amit 25.000 japán jen kedvezményre lehetett felhasználni. Elrontották az akció kihirdetését, és az IT-sek is rosszul állították be a rendszert, úgyhogy nem csak a Japánból induló Alitalia járatokra lehetett felhasználni azt, hanem bármilyen egyéb járatra. Ehhez jött még az hozzá, hogy a kódot össze lehetett kombinál open-jaws jegyekkel. Az open-jaws jegy lényege, hogy nem ugyanaz az indulási hely, mint az érkezési, és ezt valamiért jóval olcsóbban adják, vagy akciózzák. Jelen esetben egy sima Róma-New York-Róma jegy 150.000,- Ft-ba kerül, viszont egy Genf-Róma-New York-Róma-Velence jegy 85.000,- Ft-ba került épp akkor. Na ehhez lehetett még felhasználni a japán kódot, és így jött ki a 11e Ft-os ár. Óriási botrány volt a dologból, egy pár napig izgultunk is, hogy törlik-e a foglalást, de végül is érvényesítették a jegyet. (Ezúton is köszi Seres Petinek az infóért, aki szombat éjjel hívott, hogy épp van egy ilyen akció!) Ha valakit részletesebben érdekel az akció, akkor itt bővebben olvashat róla.
Amikor biztos volt, hogy mehetünk, gyorsan be kellett még foglalni egy Genfes Wizzair, és egy Velencés Ryanair jegyet. Az út így már egy kicsit kacifántossá vált, de az össz ár még így sem érte el a 25.000,- Ft-ot! Mondjuk indulásig volt egy kis izgulás, hogy nehogy késsenek a gépek, pl. nagy hóesés miatt, mert a fapados csatlakozások miatt egy ilyen malőr miatt csúnyán elbukhatjuk az utat.
Mivel csak pár napra mentünk, és ugye a párommal, ezért a spottingolás tervét már eleve elvetettem. Reménykedtem benne, hogy felhős időnk lesz, hogy ne fájjon annyira a szívem, hogy nem tudok kimenni valamelyik reptérre fotózni, de már pár nappal az indulás előtt látni lehetett, hogy bizony 3 nap CAVOCra lehet számítani.

Szóval péntek reggel BUDról indultunk a Wizz Air viszonylag új, genfi járatával. Ember szeme teljesen elszokott már a tömeg látványától Ferihegyen, pedig hajnalban egészen nagy nemzetközi repülőtér hangulat van a terminálon, mert 6 és 6:30 között 12 gép indul. A check-in-es kislánytól kérdeztem is, hogy sokan leszünk-e a gépen, hogy tudjam, hogy korán kell-e a kapuhoz állni, ha ablak melletti helyet szeretnénk. Azt mondta, hogy majdnem tele. De jó, gondoltam lehet majd tolongani a beszállásnál. A beszállítás megkezdésekor viszont csak 66-an voltunk a kapunál. Kíváncsi vagyok, hogy nála ezek után mit takarhat a fél vagy negyed ház!
© AIRportal.hu - kép | Légiközlekedés, légitársaságok, repülőgépgyártók, repülőterek, repülés hírek, repülős képek, spotter fotók


Olvasva az egyéb utazási fórumokat, számítottam rá, hogy lesz egy pár magyar a gépen akikkel a new yorki gépen is össze fogunk futni. Na hát a mögöttünk ülők is a várható amerikai élményekről beszéltek.
© AIRportal.hu - kép | Légiközlekedés, légitársaságok, repülőgépgyártók, repülőterek, repülés hírek, repülős képek, spotter fotók


Az út teljesen sima volt, nagy extra nem történt. Egy említésre méltó volt csak, hogy a gép pont a Mont Blanc mellett ment el, amire a pilóták fel is hívták a figyelmet. Süllyedés közben látványosan közel mentünk el Európa legmagasabb pontja mellett:
© AIRportal.hu - kép | Légiközlekedés, légitársaságok, repülőgépgyártók, repülőterek, repülés hírek, repülős képek, spotter fotók


Kifelé menet engedélyt kértem egy fülkefotóra:
© AIRportal.hu - kép | Légiközlekedés, légitársaságok, repülőgépgyártók, repülőterek, repülés hírek, repülős képek, spotter fotók


Genfben 3,5 órás átszállásunk volt, de meglepő módon egész hamar eltelt az idő. Mondjuk elég tré volt, hogy a várócsarnokban gyakorlatilag csak az éttermeknél találtunk csak székeket, sehol máshol nem lehet leülni. Itt meg is reggeliztünk, amikor felfedeztük, hogy a szomszéd kávézóban épp Váradi József is épp ezt teszi. Gondoltam, hogy odaintegetek neki a „véletlenül nálam maradt” Wizzaires safety cardokkal, de végül kihagytam ezt a fajta üdvözlést.
A check-in pult-nál nem volt nagy sor, de rögtön kiszúrtam, hogy az előttünk lévő 4 fős német társaságnál is New York-os útikönyv van, sőt a pultnál álló két ürge is az Esta-ját (elektronikus regisztrációs lap USA belépéshez) mutogatja a check-in-eseknek. Amikor mi következtünk, a pultos srác kérdezte, hogy mi a végcél. Mondom, hogy New-York. Erre csak felröhögött. Úgy tűnik, hogy nagyon sokan lecsaptak erre az akcióra…
Mivel felhős idő volt, és nem is nagyon volt bent semmi extra gép, ezért nem küzdöttem vele, hogy próbáljak néhány képet lőni a tranzit üvegén keresztül. Talán említésre méltó gépek a Swiss A333, és két United 763 volt (egyik CO a másik még UA színben). A GAT-os résznél a Privatair 757-ese állt bent, de látszott, hogy majd a gépből, kigurulás közben se lehet értelmes képet csinálni róla. Sajnáltam is, mert mint utólag kiderült, a gépet néhány héttel később eladták.
Gépünk időben jött meg Rómából, méghozzá a Skyteames festésű EMB-190-es. A gép viszonylag új, néhány éves, viszont eddigi repüléseim egyik legkoszosabb gépe volt. A belső műanyagok nagy része olyan mocskos volt, hogy az ember azt gondolná, hogy átadása óta nem volt takarítva. Szinte az összes safety card régi és gyűrött volt, alig tudtam néhány normálisabb állapotút összeszedni. Viszonylag tele voltunk, olyan 75-80%-ra tippeltem a load factort.
© AIRportal.hu - kép | Légiközlekedés, légitársaságok, repülőgépgyártók, repülőterek, repülés hírek, repülős képek, spotter fotók

A gép elég erősnek tűnt, legalább is nagyon határozottan gyorsultunk és emelkedtünk, viszont a hangja belülről is ugyanolyan hangos, mint kívülről. Brazil srácok nem nagyon küzdöttek a hangszigeteléssel. Az új stílusú vékony ülések kicsit kemények, de viszonylag kényelmesek, és a lábtér is egész nagy. Kb. 15 évvel ezelőtt, amikor elindultak a low cost társaságok, akkor mindenki csak úgy jellemezte őket, hogy ezeken a gépeken nem adnak kaját. Na mára eljutottunk oda, hogy az európai járatokon a hagyományosok sem adnak túl sok mindent. Egy pohár üdítőn és egy termékminta méretű zacskó mogyorón kívül mást nem kaptunk.
Leszállás a keresztpályára. Ha hangárok környékén még nagyon sok fél éve kivont MD-80-as látszik, de ami meglepő, bár ezen a képen nem látszik igazán, hogy legalább ennyi Air One CRJ-900-as is le volt tárolva.
© AIRportal.hu - kép | Légiközlekedés, légitársaságok, repülőgépgyártók, repülőterek, repülés hírek, repülős képek, spotter fotók

Pilótafülke fotóra itt is bekérezkedtem. Érdekes dolog, a középen lévő monitor, amin a pilótafülke ajtó előtti mozgás látható. Gondolom ez is szeptember 11. hatása.
© AIRportal.hu - kép | Légiközlekedés, légitársaságok, repülőgépgyártók, repülőterek, repülés hírek, repülős képek, spotter fotók


Római tranzit egyszerűen ment, a táblákra a különböző terminálok távolsága nem méterben, hanem percben van kiírva. A new yorki indulásig volt egy bő fél óránk, úgyhogy megpróbálkoztam egy spottingolással. A móló szerencsére körben üveges, de szokásos módon olyan koszos, mint amennyire egész Olaszország.
© AIRportal.hu - kép | Légiközlekedés, légitársaságok, repülőgépgyártók, repülőterek, repülés hírek, repülős képek, spotter fotók


Említésre méltó gépmozgás a Thai 744 induló, Neos 763 érkező, és a nagy nemzetközi repterek mára már elmaradhatatlan tartozéka az Emirates 380-as induló volt. Ellenfény és koszos torzítós üveg miatt csak ezt az Alitalia A332-t sikerült úgy ahogy normálisan meglőni.
© AIRportal.hu - kép | Légiközlekedés, légitársaságok, repülőgépgyártók, repülőterek, repülés hírek, repülős képek, spotter fotók


Bent állt még egy Alitalia (Carpatair) ATR-72 is, amit nem bírtam megcsinálni. Nagyon sajnáltam, mert már akkor sejtettem, hogy többet nem fogom látni, és hát a néhány héttel későbbi repeseményük után be is igazolódott a félelmem. Láttam bent egy érdekes festésű 738-at is, amiről fogalmam sem volt, hogy micsoda. Csak itthon sikerült kideríteni, hogy algír Tassili Airlines B738-as volt. Életemben nem hallottam róluk, és hát sajnos ezt is ott kellett hagyni.
Bal
AIRportal.hu CREW
AIRportal.hu CREW
Avatar
 
Hozzászólások: 5855
Csatlakozott: 2008.10.28. 13:00
Tartózkodási hely: XVIII


Hozzászólás Szerző: GMester | Dátum: 2013.03.03. 17:51 | Re: New York - Grazie Alitalia!


LIRF-en simán tudtál fotózni a terminálban?
Engem 2 éve nagyjából erről a helyről egy elég hangosan kiabáló ember zavart el kb. 5perc után,hogy NO PHOTO!
Pedig csak egy Vueling A320 gurult be...
GMester
100-299 hsz.
100-299 hsz.
Avatar
 
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.11.07. 14:29
Tartózkodási hely: Győr

Hozzászólás Szerző: Bal | Dátum: 2013.03.03. 17:55 | Re: New York - Grazie Alitalia!


Az FCO-JFK járatot egy kb egy éves A332 repülte. A gép fullra tele volt. Kispárnák, takaró és fülhallgató az ülésre készítve várt minket. A beszállítás alatt az előttem szóló jelzett a stuviknak, hogy rossz a monitorjának a kezelője, úgyhogy gyorsan feljött két szerelő, és próbálták helyben megoldani a problémát. Úgy tűnt, hogy a kisműtét sikeres volt. Felszállást az orrfutóra rögzített kamerán keresztül lehet végignézni:



© AIRportal.hu - kép | Légiközlekedés, légitársaságok, repülőgépgyártók, repülőterek, repülés hírek, repülős képek, spotter fotók


Kaját még Franciaország felett elkezdték kiosztani. Két menüből lehetett választani: lasagna vagy csirke. Egész jó volt.
© AIRportal.hu - kép | Légiközlekedés, légitársaságok, repülőgépgyártók, repülőterek, repülés hírek, repülős képek, spotter fotók

© AIRportal.hu - kép | Légiközlekedés, légitársaságok, repülőgépgyártók, repülőterek, repülés hírek, repülős képek, spotter fotók


Épp csak, hogy összeszedték a kaját, amikor mindenkire rászóltak, hogy húzza le a sötétítőt! Nem nagyon tetszett a dolog, mert szeretek kibámulni az ablakon, és ráadásul számítottam rá, hogy az állítólag zsúfolt EU-USA folyosón jön majd mellettünk valaki, és tudok néhány air-to-air fotót gyártani. Hát nem… Az indok az volt, hogy egyrészt a középső sorokban ülők is lássák a monitorjukat, másrészt, hogy aludhassanak az emberek. (Addig sem nyaggatják a stuvikat.) Mondjuk ezt az alvás dolgot nem értem, mert európai idő szerint még csak délután volt, USA idő szerint pedig még délelőtt, szóval ember nem volt, akinek a biológiai órája alvásra állt volna. Szórakozásnak maradt az előttünk lévő ülés támlájába épített monitor. Akinek van kedve hozzá, akár egész úton el tud rajta matatni. Van rajta egy csomó film, sportműsor, játékok, információk, katalógus, és a repülési adatok. A játékok jópofák, mert multiplayer lehetőség is van. Bárkivel lehet játszani a gépen, aki szintén az adott játékkal szeretne játszani. Unalmamban megpróbáltam néhány airliners.net-es kabinfotót is gyártani.

© AIRportal.hu - kép | Légiközlekedés, légitársaságok, repülőgépgyártók, repülőterek, repülés hírek, repülős képek, spotter fotók

© AIRportal.hu - kép | Légiközlekedés, légitársaságok, repülőgépgyártók, repülőterek, repülés hírek, repülős képek, spotter fotók

© AIRportal.hu - kép | Légiközlekedés, légitársaságok, repülőgépgyártók, repülőterek, repülés hírek, repülős képek, spotter fotók


9,5 órás út elég lassan tud telni. Grönland felett, amikor már túl vagy 5 órán, elég lehangoló tud lenni, amikor ránézel a monitorra, és még mindig 4,5 óra hátralévő repülési időt ír ki. Első nagyváros Halifax.

© AIRportal.hu - kép | Légiközlekedés, légitársaságok, repülőgépgyártók, repülőterek, repülés hírek, repülős képek, spotter fotók


Jópofa dolog, hogy a föld forgásával ellentétes irányba megyünk, így gyakorlatilag a naplemente 6-7 órán keresztül tart.
Leszállás előtt egy órával kiosztottak még valami sajtos sütit vacsora gyanánt. Fincs volt, csak kevés. New York fölé időben érkeztünk. Nagy élmény volt, mert pont Manhattan felett hoztak be. Gyönyörű volt fentről nézni a felhőkarcolókat, úgyhogy meg is fogadtam, hogy esti felhőkarcolós képek nélkül nem is jövök haza.

New Jersey:
© AIRportal.hu - kép | Légiközlekedés, légitársaságok, repülőgépgyártók, repülőterek, repülés hírek, repülős képek, spotter fotók

Queens:
© AIRportal.hu - kép | Légiközlekedés, légitársaságok, repülőgépgyártók, repülőterek, repülés hírek, repülős képek, spotter fotók

Háttérben a horizonton a kisebb piros oszlop mellett balra a hideg fehér oszlop az épülő One World Trade Center
© AIRportal.hu - kép | Légiközlekedés, légitársaságok, repülőgépgyártók, repülőterek, repülés hírek, repülős képek, spotter fotók


Terminál ahova érkeztünk tele volt a nagy európai és arab légitársaságokkal: Qatar 773, Etihad A346, Lufi A340, Swiss A330, BA 744, és az elmaradhatatlan Emirates A380. A gépet vontató húzta be az állóhelyre. Nem csoda, hiszen a szárnyvég kp. 5 méterre volt az épülettől. Ismerve a Ferihegyi nihilből adódó biztonsági parázást, valszeg itthon egy ilyen méretű állóhelyre max. CRJ-t engedélyeznének beállni. Hiába, az amcsik mit sem tudnak a légiközlekedésről... Kifelé menet itt is bepróbálkoztam a pilótafülkével. A másodpilóta nagyon rendes volt, mert minden létező világítást felkapcsolt. Sajnos sietni kellett, úgyhogy 1 perc alatt kézből csak ezt sikerült összehozni. (Nem egy Scream és MA737 féle kabinfotók…) Ezúton is köszönet Czégény Peti kollégának a 8mm-es obiért!

© AIRportal.hu - kép | Légiközlekedés, légitársaságok, repülőgépgyártók, repülőterek, repülés hírek, repülős képek, spotter fotók

© AIRportal.hu - kép | Légiközlekedés, légitársaságok, repülőgépgyártók, repülőterek, repülés hírek, repülős képek, spotter fotók


Folyt köv. egy kis városnézéses sorozattal.
Bal
AIRportal.hu CREW
AIRportal.hu CREW
Avatar
 
Hozzászólások: 5855
Csatlakozott: 2008.10.28. 13:00
Tartózkodási hely: XVIII

Hozzászólás Szerző: Bal | Dátum: 2013.03.03. 17:58 | Re: New York - Grazie Alitalia!


@GMester: Simán, a kutya nem szólt hozzám. Ez a hosszútávú gépek terminálja, és elég zsúfolt volt itt a váró, sokan álltak az ablakok mellett, úgyhogy nem voltam feltűnő.
Bal
AIRportal.hu CREW
AIRportal.hu CREW
Avatar
 
Hozzászólások: 5855
Csatlakozott: 2008.10.28. 13:00
Tartózkodási hely: XVIII

Hozzászólás Szerző: wilson71 | Dátum: 2013.03.03. 18:04 | Re: New York - Grazie Alitalia!


gondolatban utazunk veled, veletek... :)
wilson71
100-299 hsz.
100-299 hsz.
 
Hozzászólások: 183
Csatlakozott: 2011.07.02. 22:31

Hozzászólás Szerző: nagyzeke | Dátum: 2013.03.03. 19:33 | Re: New York - Grazie Alitalia!


Szeretem ezeket a beszámolókat. :handshake:
Üdv: Zoli
nagyzeke
100-299 hsz.
100-299 hsz.
 
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2012.04.01. 12:28
Tartózkodási hely: Bp.

Hozzászólás Szerző: csabiair | Dátum: 2013.03.03. 20:04 | Re: New York - Grazie Alitalia!


Nem semmi! Nagy szerencsétek volt ezzel az úttal. :y:
csabiair
50-99 hsz.
50-99 hsz.
Avatar
 
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2012.04.29. 18:36
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: spotter1 | Dátum: 2013.03.03. 20:06 | Re: New York - Grazie Alitalia!


Bal életem jegye lett volna , de a jó szívem visz a sírba :lol: :rofl: .Azért jó a beszámoló. :y:
spotter1
1000+ hsz.
1000+ hsz.
Avatar
 
Hozzászólások: 1109
Csatlakozott: 2008.10.26. 16:33
Tartózkodási hely: Budapest
Hirdetés
Következő

Vissza: Repülős útibeszámolók


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég