Április 11-én 16 évi szolgálat után búcsút intett a Boeing 767-es típusnak az Air Europa. A harmadik legnagyobb spanyol légitársaság szélestörzsű flottája ezentúl Airbus A330-as típusokból fog állni – adta hírül a FlyNews.es légiközlekedési hírportál.

Az Air Europa flottatörténetében 7 darab Boeing 767-es található. A kéthajtóműves szélestörzsű típusból 1 767-200, 1 megnövelt hatótávú 767-200ER és 5 hosszabb törzsű 767-300ER teljesített szolgálatot. Április 11-én az utolsó Boeing 767-300ER távozásával egy 16 éves korszak záródott a légitársaság történetében.

Az Air Eurpa első Boeing 767-ese az EC-GHM lajstromú volt, amely 1996 augusztusában érkezett a spanyol flottába. Az utolsó, EC-HSV lajstromú Boeing 767-300ER 2001. június 7-e óta szolgált a légitársaságnál és most az orosz Transaero Airlines színeiben folytatja pályafutását. A repülőgép az Air Europánál telt utolsó szolgálati hónapjában Kubába teljesített járatokat.

A légitársaság honlapján egyelőre még elérhető adatbázis szerint Boeing 767-300ER típusú repülőgépeik összesen 263 utas szállítására voltak alkalmasak, ebből 18 business üléssel.

Az Air Europa Boeing 767-300-asai Ferihegyen is előfordultak, az Aeroplex Kft.-hez érkeztek karbantartási munkálatokra.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A SkyTeam légiszövetségi tag Air Europa hosszú távú járatai teljesítésére innentől kezdve 9 darab Airbus A330-200 típusú repülőgép áll rendelkezésre, de további két ugyanilyen típus még beszerzésre vár. A vállalat azonban nem mondott le a szélestörzsű Boeingek rendszeresítéséről, ugyanis 2008-ban 8 darab vadonatúj 787-es Dreamlinert rendeltek az amerikai repülőgépgyártól.


Az EC-HSV lajstromú repülőgép utoljára 2009 februárjában járt Ferihegyen (Fotó: Rimóczi Roland – Jetphotos.net)

Indexkép: Kovács Gábor Dödi (Air Europa B767-300ER reg.: EC-HPU)

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!