Ma hajnali 04:55-kor landolt az argentin nemzeti légitársaság utolsó Boeing 747-es típussal teljesített járata a Ministro Pistirani Nemzetközi Repülőtéren. A flottafejlesztést végrehajtó Aerolíneas Argentinas ezzel végleg búcsút vett a vállalatnál 36 éve szolgáló szélestörzsű típustól. A Boeing 747-esek helyét az ugyancsak négyhajtóműves Airbus A340-esek veszik át.

Az utolsó Boeing 747-es típussal teljesített járat a légitársaság 1133-as madridi járata volt, amelyet rendszeresen teljesítettek a négyhajtóműves argentin Jumbo-k. A ma hajnalban Buenos Airesbe érkező utolsó járatot a légitársaság elnöke, Mariano Recalde és ügyvezető igazgatója, José Faggiolani fogadták a repülőtéren. A spanyol és az argentin főváros között utolsóként közlekedő Boeing 747-es az LV-AXF lajstromú repülőgép volt. A Boeing 747-475-ös korábban az Air Canada flottájában szolgált és 2004-ben került az argentin nemzeti légitársasághoz.

Az Aerolíneas Argentinas Airbus A340 típusú repülőgépekkel váltja le a Boeing 747-eseit. Ez a flottában korábban a 747-esek mellett párhuzamosan is jelenlévő típus repüli már a római, sydney-i/aucklandi, miami, barcelónai, mexikóvárosi, caracasi, bogotai és innentől kezdve a madridi járatokat is.

Az argentin flotta 4 Airbus A340-200-ast (ebből egy inaktív) és öt darab hosszabb törzsű A340-300-ast számlál. Az A340-300-asok új típusként érkeztek a vállalathoz, így azok már eleve a légitársaság új festésében érkeznek a Buenos Aires-i bázisrepülőtérre. Az öt gépből négy már Argentinába érkezett, hogy mihamarabb szolgálatba állhassnak.

A légitársaság honlapján található történeti leírás szerint az első Boeing 747-es 1976. december 31-én érkezett meg a vállalathoz. Az egyelőre még elérhető típusbemutató oldal szerint a 747-400-as gépeik 13500km-es távolság megtételére képesek fedélzetükön 42 Club Condor, azaz business osztályú és 379 túrista osztályú utassal.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Aerolíneas Argentinas története során háromféle Boeing 747-es típust alkalmazott: elsőként a Boeing 747-200-as, majd a „különleges teljesítményű” Boeing 747SP és végül a 747-400-as is jelen volt a flottában.


Forrás: elmauriplatense’s YouTube Channel

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!