Frissítette az Európai Unió azon légitársaságok és országok listáját, melyek repülőgépeit kitiltja az uniós országok légteréből és repülőtereiről.

Az Európai Bizottság kedden tette közzé az unióban működési tilalom és egyéb korlátozások alá vont légi fuvarozók listáját. Az aktualizált európai repülésbiztonsági listán számos állam esetében az ott bejegyzett összes légifuvarozó, valamint több légitársaság is szerepel.

A dokumentum „Annex A” részében azok a légitársaságokat és országokat sorolták fel, melyekre teljes működési tilalom vonatkozik az EU-ban.

 | © AIRportal.hu

Egyes országokkal szemben akkor rendelik el a teljes tilalmat, amikor a jogszabályi környezet, az ország (légügyi) hatóságainak működési gyakorlata, vagy az általuk végrehajtott az ellenőrzések hatékonysága nem üti meg az unió által elvárt biztonsági szintet.

Az „Annex A” felsorol néhány kivételt is, olyan légitársaságokat, melyekre annak ellenére nem vonatkozik a tilalom, hogy az országra nézve általános tiltás van érvényben, ilyen például az ötcsillagos indonéz Garuda Indonesia is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A teljes működési tilalmat Afganisztán, Angola (kivéve a TAAG Angola Airlines), Kongó, Kongói Demokratikus Köztársaság, Dzsibuti, Egyenlítői Guinea, Eritrea, Gabon, Indonézia (a Garuda Indonesia, Indonesia Air Asia, Lion Air és néhány egyéb kisebb légitársaság kivételével), Kirgizisztán, Libéria, Líbia, Nepál, São Tomé és Príncipe, Sierra Leone, Szudán légitársaságaival szemben rendelte el az Európai Unió. Nem repülhetnek Európába továbbá az Iraqi Airways, az Iran Aseman Airlines, az Air Zimbabwe, a nigériai Med-View Airlines, a suriname-i Blue Wing Airlines és az ukrán URGA cég gépei sem.

A dokumentum második, „Annex B” részében azokat a légitársaságokat sorolták fel az európai hatóságok, amelyek csak bizonyos feltételek mellett üzemeltethetnek járatokat az unióba.

A szabályzó például engedélyezheti a kitiltott légitársaságok egyes típusainak, vagy meghatározott lajstromjelű repülőgépeinek a közlekedését.

Az „Annex B” alapján a TAAG Angola Airlines például csak a Boeing 737-700-as, a 777-200-as, 300-as és a -300ER repülőgépeivel üzemelhet az unióban. Az Iran Air esetében a Fokker 100-as és Boeing 747-es típusok kivételével minden egyéb típus közlekedhet az unióba. Az észak-koreai Air Koryo gépei pedig a Tu-204-es típus kivételével ki vannak tiltva az EU-ból.