A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) szerint alternatív megoldást kell kitalálni a laptop tilalom helyett, mert az intézkedés csak újabb kockázatokat rejt. Aggodalmát fejezte ki a javaslat miatt a Repülőterek Európai Tanácsa is.

A 260 légitársaságot tömörítő kereskedelmi szervezet lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint Alexandre de Juniac, az IATA elnöke egy az uniós és amerikai tisztviselőknek küldött levelében arra kérte az érintett feleket, hogy dolgozzanak ki alternatív megoldásokat a laptoptilalom helyett, mert az jelentős károkat okozhat, és biztonsági kérdéseket is felvet.

Az IATA adatai szerint az egyelőre csak a közel-keleti régiót érintő korlátozás 350 járatot érint hetente

ha mindezt Európára is kiterjesztenék az napi 390 járatra lenne hatással.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Fotó: Emirates | © AIRportal.hu

Fotó: Emirates


Azt javasolják, hogy a tilalom helyett terjesszék ki a robbanóanyagok után való kutatást az utasbiztonsági ellenőrzőpontokon, fektessenek nagyobb energiát a személyzet jobb képzése érdekében és viselkedésvizsgáló embereket is alkalmazzanak. Ezzel az IATA szerint elkerülhető a lítium-ionos akkumulátorok okozta balesetveszély is. Erre ugyanis a montreáli szervezet is felhívta a figyelmet, mint korábban már oly sokan.

Saját becslései, illetve a Szövetségi Légügyi Hatóság adatait felhasználva az IATA úgy becsülte, hogy a tilalom kiterjesztése az utasoknak 655 millió dollárjába kerülne a termelési idő elvesztése miatt, és további 216 milliót vesztenének a hosszabb utazás, 195 milliót pedig a csökkent komfortérzet miatt.

A Repülőterek Európai Tanácsa (ACI Europe) szerint az utasok 60-90 százaléka visz magával nagy elektronika eszközt, így a korlátozás jelentős fejlesztést kíván meg a biztonsági személyzet körében, ez pedig sok időbe telik.

Emellett az ACI a Reuters szerint amiatt is aggódott, hogy a lépés negatívan hathat a transzatlanti utasforgalomra, illetve az Európa és Észak-Amerika közti közlekedési kapcsolatokra. Nem beszélve arról, hogy a repülőterek, sőt,a légitársaságok is megszenvedhetik a lépést, mivel a prémium utasok is elpártolhatnak. Pont azok az utasok, akik még sarkosan fogalmazva életben tartják a légitársaságokat.