Kutatásokon alapuló tanulmányok segítségével próbálnak az ausztrál hatóságok olyan új területet keresni, ahol megtalálhatják a 2014-ben eltűnt Malaysia járatot. Az új vizsgálatok találtak is egy helyet, amelyet már korábban felvetettek.

Képünk illusztráció. (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Képünk illusztráció. (Fotó: AIRportal.hu)

Az Air Safety Network repülésbiztonsági szaklap cikke szerint a Nemzetközösségi Tudományos és Ipari Kutató Szervezet legutóbbi vizsgálatai arra keresték a választ, hogy pontosan hol kellene keresni a 2014. március 8-án eltűnt Malaysia Boeing 777-200-ast. Ehhez számos tudományos vizsgálatot is végeztek, amelyhez beszereztek egy ugyanolyan flaperont (a Boeing 777-eseken csűrőként és fékszárnyként is használható alkatrészt), mint amilyen Réunion szigeténél előkerült.

A flaperonon aztán különböző áramlási teszteket futtattak le, és Hobart mellett az óceánban is teszteléseknek vetették alá. A kutatók arra voltak kíváncsiak, hogy milyen szél- és áramlási viszonyok között kerülhetett Réunionra a szárnydarab. Az intézet egy sodródással kapcsolatos szimulációt is lefolytatott, hogy össze tudják hasonlítani a megfigyelésekkel és egyéb már ismert adatokkal.

A kísérletek és az azokból levont konzekvenciák egybeesnek annak a tanulmánynak a megállapításaival, amelyet még 2016 novemberében, tehát a keresés leállítása előtt publikáltak. Mindkét tanulmány azt állítja, hogy az MH370-es járat roncsai a legnagyobb valószínűséggel nem ott vannak, ahol akkor még keresték őket. Az új területet az eddigi kutatási területtől némileg délebbre, a 35. déli szélesség környékén lehet.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az MH370-es járatot teljesítő 9M-MRO lajstromú Boeing 777-200-as után idén januárban függesztették fel a keresést, miután végeztek mintegy 120 ezer négyzetkilométernyi terület átkutatásával, de eredményt nem tudtak felmutatni. A gép 239 emberrel a fedélzetén Kuala Lumpur-ból Pekingbe tartott, amikor 40 perccel a felszállást követően eltért a tervezett útvonaltól és déli irányba fordult, majd eltűnt a radarokról. A repülőgép személyzete nem adott le semmilyen vészjelzést, a repülőgép összes kommunikációs rendszerét és transzponderét lekapcsolták.

Évekkel a repülőgép eltűnését követően Afrika partjainál számos olyan roncsdarabot vetett partra az óceán, melyek egy részéről bebizonyosodott, hogy a maláj repülőgéphez tartozik.