A Transavia Boeing 737-800-as gépe zárt állapotú fékszárnyakkal, a normálisnál jóval magasabb sebességgel szállt le a viharos időjárásban.

A Transavia PH-GUA lajstromjelű Boeing 737-800-as repülőgépe a légitársaság HV-5068-as számú járatát teljesítette a spanyolországi Girona-ból Rotterdamba, azonban a repülőgép személyzete megszakította a rotterdami repülőtér megközelítését, majd Amszterdamba kért kitérőt.

A repülőgép ezt követően az amszterdami Schiphol repülőtér 27-es futópályájára végzett megközelítést, azonban erős szélnyírás miatt 1000 láb magasságban kénytelen volt megszakítani a leszállást.

Amszterdamban a leszállás időpontjában erős északnyugati szél volt (300 fokról) 40-52 csomós (~75-95 km/h) lökésekkel. A repülőgépen ekkor az üzemanyag-mennyisége már nem tette lehetővé, hogy a Boeing 737-es Brüsszelbe térjen ki, ahol kedvezőbb lett volna az időjárás a leszálláshoz – az Aviation Safety Network információi szerint.

A leszállás megszakítását követően a Boeing 737 személyzete azt kérte a légiforgalmi irányítástól, hogy vezessék ki őket a viharos zónából, mert problémájuk van a repülőgép irányításával.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Transavia 3 Kilo could you gives us vectors out of the showers, we have trouble to control the aircraft.

Ezt követően a repülőgép ismét megkísérelte a megközelítést, majd a helyszínen készült videó-felvételek tanúsága szerint

zárt állapotú fékszárnyakkal szállt le a repülőtér 27-es számú futópályáján, a megszokottnál jóval nagyobb sebességgel.

Videó a repülőgép leszállásáról

Forrás: Schipholhotspot-Youtube

A leszállás idejére a repülőtéren kényszerhelyzeti készültséget rendeltek el, az érkező és induló repülőgépeket várakoztatták.

A repülőgép utasainak beszámolója szerint a légiutaskísérők mindenkit arra utasítottak, hogy a leszállás idejére a vészhelyzetben szokásos testhelyzetet vegyék fel, azaz a fejüket hajtsák a térdükre és a karjaikat a fejük felett kulcsolják össze.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!